شناسهٔ خبر: 66611516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

حال و هوای بازار طلا و سکه به روایت «اقتصادنیوز»؛

قیمت سکه به مرز حساس رسید؛ دلار لیدر شد/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقتصادنیوز: به دنبال نوسانات کاهشی نرخ دلار و درهم در معاملات نقدی روز گذشته قیمت سکه امامی هم در سرازیری قرار گرفت و نزولی شد.در شرایط کنونی فعالان بازار معتقدند اگر نرخ ارز در روز یکشنبه برخلاف روز شنبه صعودی شود احتمال اینکه سکه تغییر فاز دهد وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، در اولین روز هفته جاری بازار سکه محل زورآزمایی معامله گران طلا و دلار بود.

بر همین اساس قیمت سکه امامی در ساعات اولیه فعالیت کاری سکه بازان تحت تاثیر نوسانات طلای جهانی با جهش ۵۰۰ هزار تومانی خود به سطح ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید اما در ادامه معاملات با اصلاح شدن نرخ دلار و درهم و برجسته شدن خبرهایی در خصوص احتمال مداخله ارزی نهاد مرکزی بازارساز، زمین بازار سکه هم سست شد و این فلز گران بهای داخلی با ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد.

همچنین حباب سکه به خاطر افزایش انس و کاهش قیمت سکه با افت به ۱۸ درصد رسید. 

قیمت طلای آبشده هم در کانال ۱۵ میلیون تومانی شروع کرد و با کاهش، در ۱۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

البته عده ای از فعالان بازار معتقدند در کنار اثرگذاری دو متغیر مهم (اونس طلا و نرخ ارز) تداوم تعطیلی بازار طلا و داغ شدن گمانه زنی ها در مورد  احتمال نیمه تعطیل شدن بازار سکه هم در کاهش حجم فروش دو فلز گران بهای داخلی بی تاثیر نبوده است.

فنی‌های بازار می‌گویند که‌ سکه در حال حاضر در مرز حمایتی مهمی قرار دارد و در صورتی که نرخ ارز مانند روز گذشته نزولی شود شانس جناح افزایشی بازار سکه کمتر خواهد شد.به این ترتیب در صورتی که مرز فعلی سکه از دست برود در سناریو دوم مرز ۴۱ میلیون تومان و محدوده ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است.

البته سکه امامی در هفته های گذشته به سمت پله هشتم کانال ۴۰ میلیون تومان عقب نشینی کرد اما در نهایت نتوانست تثبیت دهد و به سمت پله های میانی ۴۱ میلیون تومان خیز برداشت.

از سوی دیگر اگر دلار و درهم برخلاف روز شنبه صعودی شوند احتمال اینکه سکه تغییر فاز دهد وجود دارد. در این صورت سکه مرز ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۴۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. با این حال عده ای هم با اشاره به تداوم تعطیلی ها در بازار طلا پیش بینی می کنند که حجم معاملات در روز جاری کم خواهد بود.

نظر شما