شناسهٔ خبر: 66609524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان: دنیایی که شما در آن زندگی می کنید کجاست که با دنیای ما این همه فرق دارد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ما همزمان با دو ایران مواجهیم. یکی ایرانی که مسئولان از آن گزارش می‌دهند و یکی هم ایرانی که ما در آن زندگی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:خُب، در ایران مسئولان حتما روزگار همان است که روایت می‌کنند. خدای نکرده به غیر صداقت که سخن نمی‌گویند. اگر از کاهش تورم، از افزایش ثبات در بازار، از ساخت انبوه مسکن، از گرما و رونق سفره مردم و... می‌گویند، حتما در آنجا که هستند روی داده است.

اگر برای ما چنین نیست تقصیر از خود ماست، مدیران که قصور ندارند چه رسد به تقصیر! تقصیر از خود ماست که در ایرانِ مسئولان زندگی نمی‌کنیم. به همین خاطر است که هشت مان اگر از گروی نُه در بیاید به اسارت ده خواهد افتاد.

کاش ایرانِ مسئولان برای همه ما جا داشت اما...  ما برای ایران، برای همین ایرانی که در آن زندگی می‌کنیم و مشکلات همزاد روزهای ماست. برای همین ایران که به قول برخی‌ها آرامش سوزی ورق‌های تقویمش را هم می‌سوزاند، برای همین ایرانی که گرانی دست از یقه‌مان برنمی‌دارد. برای همین خاکِ غصه‌دار از خشکسالی و تالاب‌های خشکیده‌اش، نقدِ جان داده‌ایم. تا مرز اهدای جان پیش رفته‌ایم. یک وجب از خاکِ به خون مطهر شده‌اش را به دنیا نمی‌دهیم.

مسئولان اگر می‌خواهند پشتوانه ما را داشته باشند باید به خدمت مردم برخیزند. باید دانسته و خواسته بکوشند تا توانستگی در زمین محقق شود. این ظلم است به مردم که حسرت این جا و آنجا را بخورند. ظلم است به مردم که همه چیز را عالی تصور و تصورمان را تصویر کنیم. بپذیرند آقایان واقعیت‌ها را و بشنوند از بزرگانی چون آیت‌الله جوادی آملی که "ذات اقدس الهی از ما طلب کرده که زمین را آباد کنیم و آبادی زمین علم و سواد و مدیریت می‌خواهد، اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود، دستوری نیست، این یک علم است که مدیریت، جامعیت، زمین شناسی و زمان شناسی می‌خواهد، لذا باید درس خواند، با سواد شد، آنهایی که درسش را خوانده‌اند آنها را احترام کنیم و نرنجانیم و از آنها بهره بگیریم." بشنوند و کاردانان را به کار بگمارند تا گره‌ها باز شود. والا سفیدنمایی متولیان کار، سکه‌ای می‌شود که سیاه نمایی دیگران روی دیگر آن است. این سکه در بازار عقلانیت و وطن دوستی رواج ندارد.

واقعیت‌ها را ببینید. مشکلات را احصا کنید. توصیه‌های دردمندانه مراجع معظم به آقای رئیسی را به گوشِ هوش گیرید. برای اصلاح امور بکوشید. ببینیم که دانسته و منطقی تلاش می‌کنید، آن وقت تحمل مشکلات برزمین مانده هم شدنی خواهد بود...

 

برچسب‌ها:

نظر شما