شناسهٔ خبر: 66608487 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

مفـاخـــــرِ دارای معلـولیــت

در طول تاریخ افراد زیادی بودند که شعار "معلولیت محدودیت نیست" را جامه‌ی عمل پوشاندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

  آلبـــرت انیشتیـــن
جالب است که بدانید؛ انیشتین پدر «نظریه نسبیت» از جمله نوابغ معلول در جهان است. این دانشمند مشهور مبتلا به یک نوع معلولیت آموزشی بود که موجب اختلال در روان‌خوانی و یا درک مطلب می‌شود. این اختلال دیسکلسیا یا خوانش‌پریشی نامیده می‌شود. انیشتین در یادگیری هم با مشکل مواجه بود و تا ۳ سالگی قادر به صحبت کردن نبود.

انیشتین در انجام ریاضیات پایه در مدرسه هم مشکلات اساسی داشت. «نوشتن در مورد خود» از جمله مشکلاتی بود که برای این نابغه کم‌توان کار بزرگی قلمداد می‌شد، چرا که فرد مبتلا به اختلال خوانش‌پریشی سطح نوشتاری‌اش بسیار پایین‌تر از سطح معلومات و هوش عمومی‌اش است.

یکی از جملات معروف انیشتین این است: «دیوانگی، انجام دادن یک کار یکسان و مکرر و انتظار نتایج متفاوت است.» نقشی که آلبرت انیشتین در بازآفرینی درک انسان از فیزیک مدرن ایفا کرد، بسیار استثنایی است.

سال معجزه انیشتین

سال ۱۹۰۵ میلادی را سال معجزه انیشتین می‌دانند. سالی که او ۴ مقاله علمی منتشر کرد که پایه فیزیک مدرن را شکل دادند. مشهورترین فیزیکدان قرن بیستم در یک خانواده یهودی‌زاده شد. او عمیقاً تحت تأثیر گاندی قرار داشت و در یکی از نامه‌هایی که در مورد گاندی نوشته بود، از او به عنوان یک الگو برای نسل آینده نام برده بود.

برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

نظر شما