شناسهٔ خبر: 66608129 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

ول نکن‌ها

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر دیروز با 5بازی آغاز شد و 3بازی باقیمانده نیز فردا دوشنبه برگزار خواهد شد تا تکلیف صدرنشینی در فاصله 3بازی تا پایان این رقابت‌ها مشخص شود. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر دیروز با 5بازی آغاز شد و 3بازی باقیمانده نیز فردا (دوشنبه) برگزار خواهد شد تا تکلیف صدرنشینی در فاصله 3بازی تا پایان این رقابت‌ها مشخص شود.

   قزوین آرام نمی‌گیرد
شمس‌آذر در ادامه روند خوب هفته‌های اخیرش توانست با یک گل بر ملوان پیروز شود و جایگاهش را بین تیم‌های نیمه بالای جدول محکم‌تر کند. نماینده قزوین دیروز در زمین خودش میزبان ملوان بود و خیلی زود در همان 5دقیقه ابتدایی از حریفش پیش افتاد. یک پرتاب بلند اوت و یکی دو بار رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه ملوان در نهایت با ضربه سر محمد پاپی به شکلی عجیب وارد دروازه مهمان شد. این اولین گل پاپی در طول فصل بود و 3امتیاز دیگر را به حساب تیم سعید دقیقی واریز کرد. شاگردان دقیقی در 6بازی اخیر 4بار پیروز شده و مجموعا به 13امتیاز رسیده‌اند. ملوان اما در همین 6هفته فقط 5امتیاز گرفته و در 5بازی اخیر هیچ بردی نداشته است.

   تساوی سپاهان با تیم دومش
یکی دیگر از بازی‌های جذاب شب گذشته، جدال سپاهان با مس رفسنجان بود که به‌دلیل حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس جذابیت‌های خاص خودش را داشت. هر دو تیم هفته آینده بازی‌های مرحله یک‌چهارم جام حذفی را در پیش دارند و به همین خاطر ژوزه مورایس در تقابل با نویدکیا تصمیم گرفت به تعدادی از نفرات اصلی‌اش استراحت بدهد. رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور و شهریار مغانلو از ترکیب خارج شدند و در غیاب آنها سپاهان با پاس آریا یوسفی و ضربه کاوه رضایی در دقیقه9 به گل اول رسید. این برتری تا نیمه دوم پابرجا بود تا اینکه مس در دقیقه62 بازی را به تساوی کشاند و زننده گل مساوی هم جلال علی‌محمدی بازیکن سابق سپاهان بود. بازی با همین تساوی یک - یک به پایان رسید تا 2تیم به بازی حساس هفته آینده در جام حذفی بیندیشند.

   دو تا زدند، ده تا نزدند
پرسپولیس بازی با هوادار را با برتری‌ همه‌جانبه آغاز کرد و فرصت‌های گلزنی یکی پس از دیگری برای این تیم خلق می‌شدند اما ستاره‌های سرخپوش به شکلی عجیب و غریب موقعیت‌های گلزنی را از دست می‌دادند تا مسابقه‌ای که می‌توانست پرگل‌ترین برد فصل را برای شاگردان ویرا به ارمغان بیاورد در دقایقی از بازی حتی هواداران را به استرس از دست دادن امتیاز بیندازد. عیسی آل‌کثیر در دقیقه14 روی پاس عالی امید عالیشاه اولین گل مسابقه را زد اما از آن به بعد هر چه موقعیت نصیب پرسپولیسی‌ها شد در کمال ناباوری از دست رفت. مصدومیت علیرضا حقیقی در نیمه اول، مسعود شجاعی را مجبور کرد دروازه‌بان خود را در دقیقه40 تعویض کند و آرشا شکوری بالاخره فرصت بازی در لیگ برتر را به دست بیاورد. این دروازه‌بان 17ساله هم از لحظه ورود به زمین چند موقعیت را از پرسپولیسی‌ها گرفت اما بالاخره در دقیقه74 و روی پاس دانیال اسماعیلی‌فر، دروازه‌بان دوم هوادار هم تسلیم شد تا آل‌کثیر دومین گل خود و تیمش را به ثمر برساند. عیسی به راحتی می‌توانست در این میدان 3 یا 4گل بزند و تعداد گل‌هایش را در جدول گلزنان دورقمی کند اما در نهایت به همان 2گل بسنده کرد و موقعیت‌های هوادار هم با درخشش بیرانوند مهار شد تا بازی با همان نتیجه 2 بر صفر به پایان برسد.

   شروین همچنان بزرگ
صنعت‌نفت آبادان در جست‌وجوی آخرین شانس‌هایش برای بقا در لیگ برتر، دیشب در اراک روبه‌روی آلومینیوم قرار گرفت. آبادانی‌ها با هدایت فراز کمالوند باانگیزه‌تر از میزبان اراکی بازی می‌کردند و با یک نمایش درگیرانه چند موقعیت هم روی دروازه حریف ایجاد کردند. این موقعیت‌ها در نهایت به یک گل باارزش در آخرین دقیقه نیمه اول منتهی شد. پاس به بیرون بوباکار تراوالی و شوت زمینی حسین شنانی آبادانی‌ها را برنده به رختکن فرستاد، اما شروین بزرگ در ادامه هفته‌های موفقش در همان ابتدای نیمه دوم گل تساوی را با ضربه سر به ثمر رساند. شروین که این بار به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب قرار گرفته بود با این گل آلومینیوم را به بازی برگرداند و در دقیقه77 جای خودش را به امیر نوری داد. بازی با همان نتیجه مساوی به پایان رسید و 3امتیازی که می‌توانست صنعت‌نفت را دوباره به بقا امیدوار کند از چنگ این تیم خارج شد.

   چشمک به پله سوم
آخرین بازی شب گذشته هم جدال 2تیم تراکتور و گل‌گهر در شهر تبریز بود که با برتری میزبان به پایان رسید. گوستاوو واگنین در نیمه اول و رحمان جعفری در نیمه دوم گل زدند تا تراکتور با 2گل بر مهمانش چیره شود. حمید مطهری طی 3بازی با تراکتور به 2برد و یک تساوی (مقابل استقلال) رسیده که نتایج قابل قبولی است.

 

نظر شما