شناسهٔ خبر: 66607434 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

استاد حوزه:

تحقیق و روحیه پژوهشگری برای طلاب و اساتید حوزه ضروری است

معاون پژوهش مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بندرعباس با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه گفت : تحقیق و روحیه پژوهشگری برای طلاب و اساتید حوزه در دنیای امروز لازم و ضروری است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسین خواجه دادیان اظهار داشت: اهمیت پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه بر کسی پوشیده نیست و تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه سابقه ای طولانی دارد و همزمان با آغاز تشکیل حوزه‌های علمیه، در کنار آموزش و تحصیل مورد توجه بوده است و علما و فقهای اسلام در طول تاریخ اسلام به مسئله پژوهش اهمیت دادند.

وی افزود: باید تلاش شود با استفاده از ابزارهای مختلف، روحیه پژوهشگری را در میان طلاب تقویت کرده تا بدین ترتیب، مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت پژوهشگر و دانشمند نیز انجام شود.

استاد حوزه با اشاره از بهره مندی اساتید و طلاب از تحقیق و پژوهش گفت : برای اینکه طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بهتر بتوانند از کار تحقیقاتی و پژوهشی بهره مند شود در اردیبهشت ۱۴۰۳ پژوهش سرای شیخ مفید افتتاح شد.
 
وی افزود: این پژوهش سرا علاوه بر چندین هزار کتاب مجهز به ۱۰ عدد سیستم کامپیوتر و کتابخانه دیجیتال هست و بخش اعظمی از نرم افزارهای نور و... جهت سرعت بخشیدن به کار تحقیق و پژوهش نصب شده است.

انتهای پیام/
 

نظر شما