شناسهٔ خبر: 66606457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

کدام منتخبان تهران سابقه نمایندگی مجلس دارند؟ کدام منتخبان تهران سابقه نمایندگی مجلس دارند؟

با پایان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف ۲۹۰ نماینده مشخص شد. در مرحله اول ـ ۱۱ اسفند ـ ۱۴ منتخب از تهران ردای نمایندگی مجلس را برتن کردند و ۳۲ نفر برای تصاحب ۱۶ کرسی در مرحله دوم با یکدیگر به رقابت پرداختند. به گزارش ایرنا، سرانجام روز گذشته انتخابات برگزار و با رأی مردم بهارستان

صاحب‌خبر -

با پایان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف ۲۹۰ نماینده مشخص شد. در مرحله اول ـ ۱۱ اسفند ـ ۱۴ منتخب از تهران ردای نمایندگی مجلس را برتن کردند و ۳۲ نفر برای تصاحب ۱۶ کرسی در مرحله دوم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش ایرنا، سرانجام روز گذشته انتخابات برگزار و با رأی مردم بهارستان در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ساکنان جدید خود را به مدت ۴ سال شناخت.

از بین ۳۰ منتخب راه یافته از حوزه انتخابیه تهران، پنج منتخب بیشترین سابقه نمایندگی را دارند که علیرضا سلیمی با چهار دوره حضور در صدر و اسماعیل کوثری، مرتضی آقا تهرانی، مهدی کوچک‌زاده و بیژن نوباوه وطن هم با سه دوره نمایندگی در جایگاه بعدی به عنوان نمایندگان سابقه‌دار در پارلمان شناخته می‌شوند. همچنین حمیدرسایی، منوچهر متکی، ابراهیم عزیزی و سید محمود نبویان دو دوره و ۱۲ منتخب دوازدهم هم یک دوره سابقه نمایندگی دارند.

در جدول ذیل اسامی منتخبانی که از سابقه نمایندگی در مجلس برخوردار هستند آمده است:

کدام منتخبان تهران سابقه نمایندگی مجلس دارند؟

منبع: fararu-734331

نظر شما