شناسهٔ خبر: 66606196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

نگاهی به قیمت مسکن در مناطق تهران؛ خانه‌های منطقه 16 ارزان شد نگاهی به قیمت مسکن در مناطق تهران؛ خانه‌های منطقه 16 ارزان شد

به گزارش اکوایران، به دلیل شرایط تورمی در سال‌های اخیر خرید مسکن به یکی از دغدغه‌های جدی خانوارها خصوصا در گروه‌های متوسط درآمدی تبدیل شده است. به دلیل جهش‌های پی در پی مسکن در سال‌های گذشته، تقاضای مردم برای خرید خانه در مناطق قیمت مناسب تهران رو به افزایش است. تازه‌ترین داده‌های بانک مرکزی نشان

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، به دلیل شرایط تورمی در سال‌های اخیر خرید مسکن به یکی از دغدغه‌های جدی خانوارها خصوصا در گروه‌های متوسط درآمدی تبدیل شده است. به دلیل جهش‌های پی در پی مسکن در سال‌های گذشته، تقاضای مردم برای خرید خانه در مناطق قیمت مناسب تهران رو به افزایش است.

تازه‌ترین داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که در فروردین امسال، گران‌ترین خانه‌ها در مناطق یک و 3 و ارزان‌ترین خانه‌ها در مناطق 18 و 19 تهران دیده شده است. البته این الگوی تازه‌ای نیست و در طول سال‌های گذشته معمولا همین مناطق میزبان گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌های تهران بوده‌اند.

همچنین، در میان مناطق 22گانه تهران، متوسط قیمت مسکن در فروردین امسال نسبت به اسفند در 13 منطقه افزایش و در سایر مناطق کاهش یافته است. شدیدترین افزایش قیمت در مناطق 11، 12 و 3 و بیش‌ترین اُفت قیمت در منطقه 16 دیده شده است.

030222

وضعیت قیمتی خانه‌های پایتخت در شروع سال جدید

طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت هر متر مربع خانه در شهر تهران در فروردین امسال به 81 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. همچنین، در حد فاصل بین انتهای اسفند سال قبل تا انتهای فروردین امسال، تنها حدود یک هزار و 500 واحد مسکونی در تهران معامله شده که اُفت شدیدی نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل داشته است.

در میان مناطق 22گانه تهران، گران‌ترین خانه‌ها در منطقه یک قرار گرفته است. در این منطقه، قیمت هر متر مربع مسکن به طور متوسط به 150 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. در رتبه بعد، منطقه سه قرار گرفته که قیمت هر متر خانه در آن 144 میلیون تومان برآورد شده است.

در سوی دیگر این طیف‌، منطقه 18 قرار گرفته که قیمت هر متر خانه در آن 42 میلیون و300 هزار تومان است. پس از آن با اختلاف کمی منطقه 19 قرار گرفته است. مسکن در منطقه 4 که محدوده‌هایی مثل تهرانپارس را شامل می‌شود با کاهش قیمت روبرو بوده و به متری 89 میلیون تومان رسیده است. سایر مناطق قیمت مناسب تهران در فروردین امسال نیز منطقه 9 تا 12 بوده که میانگین قیمت خانه در آن بین 53 تا 63 میلیون تومان است.

اُفت قیمت خانه در منطقه 16 تهران

از میان مناطق تهران، قیمت خانه در 13 منطقه نسبت به اسفند ماه افزایش یافته است. در سایر مناطق قیمت مسکن یا تقریبا ثابت مانده و یا با کاهش روبرو بوده است.

شدیدترین افزایش قیمت ماهانه 5.5 درصد بوده که در مناطق 11، 12 و 3 دیده شده است. مناطق 21 و 22 نیز که اخیرا توجه مشتریان بازار مسکن را به خود جلب کرده با افزایش قیمت 2.5 تا 3 درصدی در فروردین ماه روبرو شده‌اند.

در مقابل، قیمت خانه در برخی مناطق کاهش یافته است. شدیدترین سطح این کاهش در منطقه 16 به ثبت رسیده است. قیمت خانه در این منطقه 7.7 درصد نسبت به اسفند کاهش یافته و به متری 44 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. خانه‌های منطقه 14 نیز با اُفت قیمت 5.7 درصدی روبرو بوده‌ است.

 

منبع: ecoiran-63249

نظر شما