شناسهٔ خبر: 66602946 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

دغدغه جدید صادرکنندگان در پیمان ارزی/اعتراض به عرضه ۱۰۰ درصد ارز صادراتی زنجیره فولاد به نرخ نیمایی

کمیته برگشت ارز حاصل از صادرات تمامی صادرکنندگان زنجیره فولاد از ابتدا تا انتهای زنجیره را مکلف کرد تا از اول فروردین ماه امسال نسبت به عرضه ۱۰۰ درصد ارز خود در سامانه نیما اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

فردای اقتصاد: کمیته برگشت ارز حاصل از صادرات تمامی صادرکنندگان زنجیره فولاد از ابتدا تا انتهای زنجیره را مکلف کرد تا از اول فروردین ماه امسال نسبت به عرضه ۱۰۰ درصد ارز خود در سامانه نیما اقدام کنند. به همین بهانه در اولین میزگرد برنامه «اقتصاد بنگاه‌ها» در استودیو «فردای اقتصاد» چالش‌های فعالان صنعتی و صادراتی در حوزه پیماری سپاری ارزی را بررسی کردیم.

فعالان بخش خصوصی فروش ارز حاصل از صادرات به نرخ نیمایی که پایین‌تر از نرخ ارز شناور مصرح در قوانین بانک مرکزی و احکام دائمی برنامه توسعه است را تنبیه صادرکنندگان و تشویق واردکنندگان دانسته‌اند و هشدار داده‌اند که این موضوع به کاهش سرمایه‌گذاری، تضعیف قدرت رقابتی و سهم تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای صادراتی منتج خواهد شد.

در این میزگرد محمد جابریان، عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ آنوش رحام، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران؛ حسین عطاء‌اللهی، کارشناس مسائل ارزی، آزاده حسینی، مجری و کارشناس حوزه فولاد و بهزاد بهمن‌نژاد، قائم‌مقام سردبیر فردای اقتصاد حضور داشتند.

نسخه صوتی این برنامه را اینجا بشنوید

نظر شما