شناسهٔ خبر: 66601824 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

رسانه‌ها نمایشگاه کتاب را به بهترین نحو اطلاع‌رسانی کنند

شریعتی گفت: باید نمایشگاه کتاب در همه رسانه‌های جمعی به بهترین نحو معرفی و اخبارش منتشر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عفت شریعتی کوهبنانی، نماینده مردم محترم زرند و کوهبنان به اهتمام ویژه مجلس در خصوص سیاست‌گذاری‌های فرهنگی به خصوص در موضوع نمایشگاه کتاب اشاره کرد.

وی در بازدید از نمایشگاه کتاب با تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تیم برگزارکننده نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب، آیینه تمام‌نمای علم، دانش و معرفت برای ملت ایران است. این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که با وجود تبلیغات شبکه‌های مجازی، دانش، مطالعات، تعلیم و برقراری ارتباط با دانشمندان و پژوهشگران می‌تواند تاثیر مهمی در زندگی مردم داشته باشد.

او ادامه داد: امروز کشور ما ابرقدرت جهان اسلام است و ما باید نمایشگاه کتاب را به شکلی داشته باشیم که هر سال خروجی نمایشگاه، واقعیت و عظمت کتاب و کتابخوانی را نمایان سازد.

شریعتی در خصوص اینکه نمایشگاه کتاب تا چه حد می‌تواند به بهبود اوضاع فرهنگی جامعه کمک کند، گفت: امروزه رسانه ملی نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کند. رحمت خدا بر امام راحل (ره) که فرمودند: رسانه ملی دانشگاه است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با تاکید بر اینکه باید نمایشگاه کتاب را در همه رسانه‌های جمعی به بهترین نحو خبررسانی کنیم، ادامه داد: مخصوصا کتاب‌های جدیدی که در حوزه علمی و فرهنگی تولید می‌شود باید به بهترین نحو به اطلاع مردم برسند. حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها هم باید با کتاب زندگی کنند.

شریعتی افزود: امروز نمی‌توان جوان و نوجوان را فقط در مسیر شبکه‌های مجازی قرار داد. کتاب و کتاب‌خوانی است که صراط مستقیم را برای همگان روشن می‌کند.

اهمیت تعیین بودجه

این نماینده مجلس به اهمیت تعیین بودجه برای نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم به امور فرهنگی اهتمام ویژه داشت. مخصوصا توجه خاصی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان ایشان در خصوص مسائل فرهنگی دارند برای نمایندگان قابل توجه است.

شریعتی با این حال، تاکید کرد موضوع مهم این است که؛ چنین مسائلی باید از جنبه خبری مورد توجه قرار بگیرد تا برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد که کتاب از نظر کیفیت و کمیت وارد زندگی مردم شود.

نماینده زرند و کوهبنان اظهار امیدواری کرد که کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم به موضوع نمایشگاه کتاب و تقویت آن به طور تخصصی ورود پیدا کند و در ادامه گفت: مجلس باید یک پشتوانه قوی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. می‌توان گفت اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابعاد مختلف تقویت شود، سایر وزراتخانه‌ها هم تقویت می‌شوند. چون فرهنگ بسیار مهم است.

شریعتی با اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: وزارت ارشاد آینه‌دار این عظمت است و بالطبع مجلس آینده هم باید نمایشگاه کتاب را در همه کمیسیون‌های خود به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما