شناسهٔ خبر: 66600526 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آموزش و پرورش: تاریخ امتحان ریاضی پایه ششم تغییر کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحان ریاضی و علوم پایه ششم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود گفت: تاریخ امتحان ریاضی این پایه از ۸ خرداد به اول خرداد تغییر کرده است.

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امتحانات هماهنگ کشوری در پایه ششم دبستان برای دروس علوم و ریاضی برگزار می‌شود گفت: امتحان هماهنگ کشوری علوم پایه سال تحصیلی ششم ابتدایی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت و امتحان ریاضی آن ها روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود امتحانات هماهنگ کشوری پایه ششم ۳۰ اردیبهشت و ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود افزود: امتحانات سایر دروس پایه ششم منطقه‌ای برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در امتحانات کشوری، سوالات در سطح کشوری طراحی می‌شود ادامه داد: این امتحانات برای تمام دانش‌آموزان پایه ششم کشور مشابه است اما تصحیح اوراق توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

به گفته طریفی در امتحانات هماهنگ منطقه‌ای سوالات دروس توسط منطقه آموزش و پرورش طراحی می‌شود و برای دانش‌آموزان پایه ششم همان منطقه یکسان است اما تصحیح اوراق باز هم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود .

نظر شما