شناسهٔ خبر: 66595422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک! اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک!

بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک به دلایلی از جمله کم کردن هزینه‌ها، اهمیت سئو را نادیده می‌گیرند. این کار می‌تواند تا حدود زیادی شما را از پیشرفت کردن باز دارد! اگر می‌خواهید صفر تا صد اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک، بهترین نحوه انجام و مراحل آن را بدانید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی

صاحب‌خبر -

بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک به دلایلی از جمله کم کردن هزینه‌ها، اهمیت سئو را نادیده می‌گیرند. این کار می‌تواند تا حدود زیادی شما را از پیشرفت کردن باز دارد! اگر می‌خواهید صفر تا صد اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک، بهترین نحوه انجام و مراحل آن را بدانید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

چرا سئو برای کسب و کار های کوچک مهم است؟

 بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو فرآیندی است که از طریق آن می‌توانید سایت خود را بر اساس قوانین گوگل و نیاز کاربران بهبود ببخشید. حال با توجه به این مسئله، چرا سئو برای کسب و کار های کوچک مهم است؟ ۶ دلیل مهم پشت این قضیه است:

  1. افزایش ترافیک سایت: در یک کلام، با سئو سایت برای کسب و کار های کوچک پاخور سایت را افزایش دهید. کاربران گوگل هر روز در حال سرچ یا جستجو کردن در گوگل برای یافتن خدمات، محصولات و یا اطلاع از مسئله‌ای هستند. با انجام سئو می‌توانید این کاربران را به سمت سایت خود بکشید.
  2. بهبود تجربه کاربری: مشتری شما دوست ندارد تا بالا آمدن و کار کردن سایت شما صبر کند! همه ما به خوبی می‌دانیم که سرعت پایین اینترنت به اندازه کافی آزاردهنده است، به افزوده شدن سرعت پایین سایت‌ها به این مشکل نیازی نداریم. با سئو و بهینه‌سازی، سایتی پذیرا برای مشتریان رقم بزنید.
  3. بیشتر دیده شدن: حدود ۱ میلیارد سایت در جهان وجود دارد. دیده شدن در این شلوغی کار آسانی نیست و البته این دیده شدن برای کسب و کار های آنلاین حیاتی است. در نتیجه باید برای عقب نماندن دست به کار شوید و این کار، سئو و بهینه‌سازی سایت است.
  4. فروش بیشتر: چه کسب و کار کوچک شما آنلاین باشد و چه حضوری، با سئو سایت می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید. در واقع افزایش ترافیک و بیشتر دیده شدن در نهایت فروش بیشتری را رقم می‌زند.
  5. افزایش اعتبار کسب و کار: متخصص سئو برای شما تنها ترافیک سایت نمی‌آورد، بلکه به افزایش اعتبار کسب و کارتان هم کمک می‌کند. زمانی که در رتبه‌بندی نتایج گوگل رتبه مطلوبی دریافت کنید، به کاربران نشان می‌دهید که از نظر الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل اعتبار زیادی دارید.
  6. افزایش مشتریان محلی: فرض کنید کاربری عبارت "تعمیرات موبایل در صادقیه" را در گوگل جستجو کند. تمامی مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند و از سایتی سئوشده برخوردار هستند، در نتایج جستجوی کاربر ظاهر می‌شوند. به این ترتیب مجموعه دارای خدمات مورد نظر مشتریان محلی را در صادقیه افزایش داده است. سئو سایت برای کسب و کار شما هم چنین کاری می‌کند.

 مراحل سئو سایت به چه صورت است؟

 صحبت درباره اهمیت و مزایای سئو برای کسب و کار های کوچک بحث شیرینی است که تمامی ندارد. با وجود این، مراحل سئو به این سادگی و شیرینی نیست. گوگل روزبه‌روز الگوریتم‌ها و قوانین پیچیده‌تری برای رتبه‌بندی میلیون‌ها سایت ایجاد می‌کند. به همین دلیل متخصص سئو هم روزبه‌روز باید شیوه کار و مراحل کار را گسترده‌تر و حرفه‌ای‌تر کند. به طور خلاصه مهمترین این مراحل چنین مواردی را شامل می‌شود:

  1. تحقیقات: به زبانی ساده، متخصص در ابتدا باید ببیند که اوضاع از چه قرار است. به این معنا که کلیه تحقیقات لازم را برای کسب و کار انجام دهد و با نیازهای آن آشنا شود. از تحقیق در خصوص شرایط فعلی سایت تا تحقیق کلمات کلیدی باید با دقت انجام شود. در مراحل بعد این کلمات باید با چگالی و روش مناسب در محتوای سایت پخش شوند.
  2. آنالیز رقبا: میزان رقابت در کلمات کلیدی و زمینه فعالیت شما باید مشخص شود. برای انجام سئو و بهبود رتبه سایت باید بدانید که با چه کسانی طرف هستید.
  3. بهینه‌سازی داخلی سایت: وضعیت کلی سایت باید بررسی و سپس بهینه شود. این مرحله اقدامات متنوعی را شامل می‌شود. از بهینه‌سازی کدها، عناوین، تگ‌ها، متاها و سایر موارد مشابه باید به خوبی انجام شوند.
  4. تولید محتوا: زمانی که وضعیت سایت بهتر شد، به تولید محتوا برای آن نیاز است تا در محتواهای جدید بتوانید رتبه مطلوبی را به دست آورید. تولید رپورتاژ آگهی برای افزایش ترافیک می‌تواند در هر مرحله آغاز شود.
  5. لینک‌سازی: سئو حرفه‌ای اغلب بر روی جذب ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه به صورت طبیعی تمرکز دارد. به همین دلیل انواع لینک‌سازی داخلی و خارجی هم در مراحل قرار می‌گیرند.
  6. گزارش‌دهی: زمانی که تمامی اقدامات برای بهبود سایت انجام شد، متخصص سئو باید گزارش عملکرد ارائه کند.
  7. ادامه دادن: سئو برای بهبود سایت و بالطبع رشد کسب و کار کوچک شما به پایان نمی‌رسد. تحقیق کلمات، لینک‌سازی، بهینه‌سازی ساختار، تولید محتوا و رپورتاژ آگهی برای پیشرفت روزافزون باید ادامه پیدا کند.

البته این موارد تنها مراحل کلی و عمومی انجام سئو برای کسب و کار های کوچک هستند. سئو تخصصی و حرفه‌ای ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد که با ابزارهای مخصوص و تکنیک‌های متفاوتی انجام می‌شود.

 سئو را یاد بگیریم یا برون سپاری کنیم؟

 حال که با مراحل و اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک آشنا شدید، وقت دست به کار شدن است. سؤال مهمی در این زمینه وجود دارد که همیشه صاحبان کسب و کار ها را درگیر می‌کند: سئو را یاد بگیریم یا برون سپاری کنیم؟ به طور کلی اگر سئو را یاد بگیرید و شخصا انجام دهید، چنین مزایایی برای شما خواهد داشت:

  • یادگیری مهارت جدید
  • کسب اطلاعات و دانش جدید
  • داشتن کنترل کامل
  • هزینه‌های کمتر

در مقابل اگر سئو را برون سپاری کنید، چنین مزایایی را تجربه خواهید کرد:

  • سئو با تجربه و تخصص کامل
  • نتایج بهتر و موفق‌تر
  • کاهش ریسک خطا کردن
  • هزینه‌های مقرون به صرفه
  • سرعت بیشتر
  • انجام اصولی مراحل سئو
  • آشنایی کامل با ابزارهای پرکاربرد

نتیجه گیری

در این مطلب مهمترین جوانب اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک، مراحل، نحوه انجام و مزایای آن را بررسی کردیم. اگر قصد برونسپاری خدمات سئو خود را دارید، می توانید با مجموعه ایران وب لایف (iranweblife.com) در تماس باشید. بر اساس اطلاعات مذکور می‌توانید نسبت به انجام شخصی یا برون سپاری سئو به یک متخصص اقدام کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما