شناسهٔ خبر: 66595409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کارزار اسکار برای جمع‌آوری 500 میلیون دلار کمک مالی

صاحب‌خبر -

شفقنا- آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک روز جمعه یک کمپین عظیم جمع آوری کمک مالی به ارزش 500 میلیون دلار برای آماده سازی اسکار، که صدمین سالگرد خود در سال 2028 اهدا می‌شود، راه اندازی کرد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت:‌ «این ابتکار با نام “Academy100” با هدف تنوع بخشیدن به بودجه این سازمان حرفه‌ای است که نقش مهمی در تشویق کارگردانان جدید، حفظ فیلم‌ها و اعطای جوایز سالانه اسکار ایفا می‌کند».

طبق این گزارش؛ با نزدیک شدن به تاریخ انقضای قرارداد سودآور بین آکادمی و ایستگاه تلویزیونی ABC برای پخش مراسم اسکار، علاقه مردم به برجسته ترین رویداد سینمایی آمریکا در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بیل کرامر، مدیر آکادمی، در بیانیه‌ای گفت که «به زودی وارد قرن جدیدی خواهد شد» و تأکید کرد که ما نیز مانند همه سازمان‌های قوی نیازمند یک پایگاه حمایتی متنوع و پایدار هستیم.

تاکنون، این کمپین بیش از 100 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده است. آکادمی از حدود ده هزار نفر از اعضای خود که در حوزه سینما فعالیت می‌کنند اعم از کارگردانان، تهیه کنندگان و بازیگران خواست تا هر کدام با توجه به توانایی خود کمک مالی کنند.

در سال‌های اخیر، آکادمی شخصیت بین المللی تری پیدا کرده و متنوع تر شده است. بیل کرامر خاطرنشان کرد که کمپین جمع آوری کمک‌های مالی با هدف “تعمیق نفوذ جهانی آن” است.

امسال، حدود 21 میلیون بیننده جشنی را تماشا کردند که طی آن «اپنهایمر» با 40 میلیون بازدید، جایزه بهترین فیلم را کسب کرد.

این خبر را در وبگاه الشرق الاوسط ببینید

نظر شما