شناسهٔ خبر: 66593501 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

پرژام پارسی در گذر سکوت

صاحب‌خبر -

parjamparsi.comدر دنیای پر آواز صنعت موسیقی، گوش جوانان امروزی به دنبال نغمه‌های تازه و جذابی است که در قلب‌ آن‌ها نفوذ کند. ازجمله موزیسین‌های موفقی که در همین راستا فعالیت خود را آغاز کرده و انگیزه بسیاری برای مداومت در پیشرفت خود دارند، می‌توان به پرژام پارسی اشاره کرد. این موزیسین جوان به‌تازگی و با تلاش و پشتکار فراوان، موفق به کسب مجوز شده و قطعه‌ای آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی برای مخاطبین خود، به نام در گذر سکوت آماده کرده است. در اینجا هم تصمیم داریم شما را با این هنرمند پرشور آشنا ساخته و قطعه زیبای او را به شما معرفی کنیم؛ امیدواریم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بررسی قطعه در گذر سکوت

در برخی از مواقع شرایط انسان بسیار پیچیده و دردناک می‌شود. اغلب ما در برزخی میان مرگ و زندگی گیر افتاده‌ایم و تلاش می‌کنیم که معنای وجودی خودمان را در دنیا پیدا کنیم. اکثر ما به‌جای آرامش با تاریکی، ناامیدی و سردرگمی احاطه شده‌ایم و از درک چرایی این مثال عاجز مانده‌ایم. در این دنیای پر از کدورت که انسان‌ها با مادر خود، طبیعت رفتار درستی ندارند به دنیا آمده‌ایم و ما هم ماهیت خود را به‌مرورزمان از دست می‌دهیم.

درحالی‌که روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شویم، یاد می‌گیریم که وقت آن فرا رسیده تا تخیلات دوران کودکی‌مان را فراموش کرده و با واقعیت‌های تلخ زندگی روبه‌رو شویم. دراین‌بین، راه نجات آدمی از دست سگ سیاه افسردگی چه می‌تواند باشد به‌جز یک قطعه موسیقی جذاب و زیبا. آن زمان که تلاش می‌کنیم تا دنیای اطراف خود را درک کرده و واقعیت‌های این زندگی ملالت‌آور را تاب بیاوریم، این صداها و نغمه‌های زیبا هستند که ما را چنان مادری مهربان در آغوش می‌گیرند. قطعه زیبای در گذر سکوت، نغمه‌ای است که مبارزه انسان برای درک خود و رهایی یافتن از سردرگمی را در قالب نت‌هایی زیبا و دل‌نشین به تحریر درآورده و به‌نوعی در این راه برای درک آنچه که در حال رخ دادن است، انسان را همراهی می‌کند.

ادراکی که هر شخص از جهان دارد، باتوجه به تجربیات و سوگیری‌های خودش شکل می‌گیرد. یک فرد می‌تواند دوستدار طبیعت باشد و فردی دیگر اهمیتی به آن ندهد. درهرحال این توانایی و خواست انسان است که او را برای ارتباط با دیگران و کسب تجربه‌های جدید، مشتاق می‌کند. قطعه در گذر سکوت هم به‌خوبی بیانگر این موضوع است؛ اگر تنها یک‌بار به این قطعه گوش فرا دهید، می‌توانید شکاف‌های تلخی که شما را از دیگران جدا ساخته را درک کرده و نیروی بیشتری برای تقابل با دیگران به دست آورید. قطعه در گذر سکوت، به شما یادآور می‌شود که در برابر وسوسه‌ها مقاوم باشید و مرگ را همچون کودکی تنها و بی‌سرپناه در دامان خود بپذیرید. زندگی همواره زیبایی‌هایی برای عرضه به ما دارد و موسیقی آن چیزی است که زیبایی‌های زندگی را نمایان‌تر می‌کند. تنها با نواها و نغمه‌هاست که می‌توانید این زندگی ملالت‌بار را تاب آورده و در آرامش توأمان با رنج به سر ببرید.

پرژام پارسی خالق قطعه در گذر سکوت، کیست؟

حال که با عمق قطعه در گذر سکوت آشنا شدید، چرا خالق این اثر را نشناسید. پرژام پارسی خالق اثر در گذر سکوت، آهنگساز و هنرمندی است که در یکم آبان سال ۱۳۶۷ هجری خورشیدی دیده به جهان گشوده و سفر به دنیای موسیقی را از همان ابتدا آغاز کرده است. این جوان خوش‌ذوق و پرشور در اوایل سفر خود به دنیای نواها و نغمه‌ها با پیانو اُخت گرفت و علاقه عمیقی به این ساز پیدا کرد. به‌مرور و با بزرگ‌تر شدن این جوان برومند، علاقه و شوق او به موزیک باعث شد که با آثار آهنگسازان کلاسیک دنیا آشنا شود و در همین حین، مجنون و مجذوب نت‌های پیچیده آن‌ها شد.

البته که پرژام پارسی علاقه خود به موسیقی را تنها به موزیک‌های کلاسیک محدود نکرد، او آرامش را در نت‌های مختلف یافت و علاوه‌بر آثار کلاسیک، گذری هم به آهنگسازان و موزیسین‌های مؤثر زد. برخلاف بسیاری از افرادی که در این‌ حوزه فعالیت دارند، پرژام ساعت‌های بسیاری صرف مطالعه در مورد آثار نوازندگان مدرن و کلاسیک کرده و به تجزیه‌وتحلیل تکنیک‌ها و سبک‌ آن‌ها پرداخته است. همین پشتکار و ذوق پرژام پارسی درنهایت به این منجر شد که او سبکی منحصربه‌فرد برای خود بیابد. او موفق شد سبکی ایجاد کند که عناصر موزیک کلاسیک و معاصر را درهم‌آمیخته و به زیبایی تضاد موجود در طبیعت را به اجرا بگذارد. او توانست صدایی نوآورانه و بی‌انتها به وجود آورد و به ترکیب نوآورانه محدوده دینامیکی، ریتم‌های پیچیده و هارمونی این دو برسد.

قطعه‌های این موزیسین جوان تجربه شنیداری فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم خواهند زد و آرامشی بی‌بدیل نصیب شما می‌کنند. مهارت و دانش پرژام پارسی در حوزه آهنگسازی، تهیه‌کنندگی و مهندسی صدا، او را به یکی از افراد مشهور در این صنعت تبدیل کرده است. او یکی از متعهد‌ترین هنرمندانی است که به‌ هنر خود تعهد دارند و تسلطش روی صدا و تکنیک‌های تولید بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد.

نمایشگاه‌های منتخب پرژام پارسی

آرامشی که این هنرمند در آهنگ‌هایش به شما القاء می‌کند، به اینجا ختم نمی‌شود. این جوانمرد، در زمینه هنرهای تجسمی هم تبحر بسیاری دارد و برخی از نمایشگاه‌های منتخب او به صورت انفرادی و گروهی با سایر هنرمندان را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • Penumbra، نمایشگاه نقاشی متعلق به پرژام پارسی، برگزارشده در نگارخانه هنر بهارین، تهران سال ۱۳۹۳

  • خاطرات جوهر سیاه، نمایشگاه نقاشی متعلق به پرژام پارسی، برگزارشده در گالری هنر AREEJ، تورنتو، کانادا سال ۲۰۱۶

  • بازگشت به برلین، سرپرستی‌شده توسط Galeria Zero، کارخانه فروم، برلین، آلمان سال ۲۰۲۲

  • BEYOND، به سرپرستی Galeria Zero، مرکز هنری بازل، بازل، سوئیس سال ۲۰۲۱

  • IS CALLING به سرپرستی Galeria Zero، گالری هنری Pillar Guell، بارسلونا، اسپانیا سال ۲۰۱۹

  • اولین بار در لس‌آنجلس، در گالری TOUCHON<CO، لس‌آنجلس، ایالات متحده آمریکا سال ۲۰۱۹

  • SANS TITRE، به سرپرستی GALERIA ZERO، پاریس، فرانسه سال ۲۰۱۹

  • نامحدود، به سرپرستی کارلوس دی لینز، گالری EASPACIO، لندن، انگلیس سال ۲۰۱۸

  • UNITY IN VARIETY 8th، گالری KINGS ROAD508، لندن، انگلستان سال ۲۰۱۷

  • زبان جهانی، گالری فریمرز، لندن، انگلستان سال ۲۰۱۶

  • MEDIUMS، گالری هنرهای زیبای گابریل، لندن، انگلستان سال ۲۰۱۶

در گذر سکوت، نوایی بی‌نظیر برای شنیدن

قطعه در گذر سکوت، یکی از بهترین آواها و موسیقی‌هایی است که شما می‌توانید با گوش‌های خود بشنوید. با گوش دادن به قطعه در گذر سکوت، گوش‌های خود را پروانه‌ای کنید؛ چراکه این قطعه حس بودن در طبیعت را به شما القاء کرده و آرامش بی‌نظیری برایتان به‌ دنبال خواهد داشت. 

 

نظر شما