شناسهٔ خبر: 66590405 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

بسته پیشنهادی روی میز مالک تراکتورسازی

ستاره‌های پرسپولیس دوباره شاگرد گل‌محمدی می‌شوند

مالک باشگاه تراکتور تبریز پس از آنکه نتوانست با نسخه پاکو خمز به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند، حالا در تلاش است با انتخاب یک کادر تمام ایرانی مسیر جدیدی را برای خلق یک اتفاق تاریخی فراهم کند تا شاید به واسطه این تغییر و تحولات بتواند آرزوی دیرینه خود را محقق سازد و به عنوان ارزشمند قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کند.

صاحب‌خبر -

پس از برکناری توافقی سرمربی اسپانیایی حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص کادرفنی این تیم برای بازی‌های باقیمانده لیگ بیست و سوم و لیگ آینده مطرح شد، عده‌ای مدعی شدند زنوزی قصد دارد دوباره به سمت انتخاب مربی خارجی برود به همین دلیل نام‌هایی چون اسکوچیچ و برخی مربیان کروات فعال در لیگ‌های حوزه خلیج فارس مطرح شد، اما برخلاف این گمانه زنی‌ها زنوزی به سراغ مربی خارجی نرفت و مذاکرات جدی خود را با یحیی گل محمدی سرمربی فصل پیش پرسپولیس آغاز کرد تا از این مسیر بتواند از هواداران ناراضی تراکتورسازی دلجویی کند.
گل‌محمدی پس از خروج از پرسپولیس تمایلی به فعالیت در فوتبال ایران نداشت و منتظر پیشنهادهای خارج از ایران به ویژه لیگ‌های امارات و قطر بود، اما وقتی متوجه شد آن‌ها تمایل چندانی به همکاری با او ندارند، به مدیران تراکتور چراغ سبز نشان داد تا شاید بتواند با این باشگاه تبریزی برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر همکاری کند.
اما یحیی قصد داشت شرایطی متفاوت را در بسته پیشنهادی خود قرار دهد تا به این ترتیب بتواند زمینه موفقیت تراکتورسازی و خودش را در تبریز فراهم آورد به همین دلیل وقتی مذاکرات اولیه گل‌محمدی با نمایندگان تراکتورسازی آغاز شد، جدا از پیشنهادهای مالی، گزینه مربیگری این تیم فهرستی از ستاره‌های فوتبال را پیش روی آن‌ها قرار داد و تأکید کرد اگر این بازیکنان جذب شوند، او در انتخاب تراکتورمصمم‌تر خواهد بود. مدیران تراکتور تبریز ترجیح دادند پاسخ قطعی به گل‌محمدی ندهند، اما به وی اطمینان دادند در جریان مذاکره با مالک باشگاه تمام توان خود را به کار خواهند بست تا این بازیکنان جذب تراکتور شوند.
گفته می‌شود در فهرست یحیی گل‌محمدی نام‌هایی چون مهدی ترابی، سروش رفیعی، فرشاد فرجی و سعید صادقی دیده می شود، از طرفی برخی دیگر از پدیده‌های جوان لیگ برتر نیز در این لیست حضور دارند که فرایند جذب آن‌ها کار آسانی نیست با این حال یحیی پیش شرط قبول پیشنهاد تراکتور را منوط به جذب این نفرات عنوان کرد تا زنوزی در آستانه یک چالش سخت و دشوار قرار بگیرد. تصور می‌رفت مالک باشگاه تراکتور وقتی با این پیشنهاد مواجه می‌شود به نوعی برابر درخواست یحیی مقاومت به خرج دهد، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه گفته می‌شود زنوزی چراغ سبز خود را برای اجرای این بند از شروط یحیی اعلام کرده و در قدم اول به چند نفر از نزدیکانش مأموریت داده با بازیکنان پرسپولیس وارد مذاکره شوند تا در صورت رضایت آن‌ها با این نفرات به صورت رسمی وارد مذاکره شود.
همزمان با این فعل و انفعالات در تبریز، از تهران نیز اخباری به گوش می‌رسد که بازیکنان پرسپولیس که قراردادشان با این تیم به پایان رسیده پس از اطلاع از روند مذاکرات گل محمدی و زنوزی چندان بی میل به حضور در تیم تراکتور نیستند، به ویژه اینکه به خوبی می‌دانند یحیی گل محمدی می تواند برای آن‌ها فضای دلخواهی را فراهم آورد، به همین دلیل با استفاده از مجوزهای قوانین نقل و انتقالات سازمان لیگ به وکلای خود اعلام کردند پیشنهادهای وارده از سوی تراکتوررا به دقت بررسی کنند تا در صورت اینکه از پرسپولیس پیشنهاد قانع‌کننده‌ای برای تمدید به آن‌ها نرسید، خیلی سریع و فوری به سراغ گزینه تیم تبریز بروند تا دوباره شاگرد گل‌محمدی شوند.
با این شرایط به نظر می‌رسد اتفاقات بسیار داغ و جنجالی در فصل نقل و انتقالات در انتظار هواداران تراکتور و پرسپولیس خواهد بود.

خبرنگار: سینا حسینی

نظر شما