شناسهٔ خبر: 66590157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب پس از شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کردند

امکان کار بیشتر در کشور با مجلس قوی‌تر

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد. این دور از انتخابات در حوزه انتخابیه تهران و ورامین تمام‌الکترونیک انجام شد و در دیگر مناطق کشور شرکت‌کنندگان به صورت دستی رأی خود را به صندوق انداختند.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۴۰هزار ناظر انتخابات
سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه گفت: در کل حوزه‌ها با حدود ۴۰هزار ناظر همکاری داشتیم که وظیفه نظارت بر انتخابات را به‌عهده داشتند.
هادی طحان‌نظیف اظهار کرد: مجری انتخابات که وزارت کشور است تمهیدات لازم را فراهم کرده و ما هم در شورای نگهبان فرایندهای نظارتی خود را مورد بررسی قرار دادیم و هماهنگی‌های لازم انجام شد.
وی افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس در 22 حوزه و 15 استان و 47 شهرستان برگزار شد. انتخابات در هشت حوزه انتخابیه از جمله تهران، به‌صورت تمام‌الکترونیک برگزار شد.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: در کل حوزه‌ها با حدود 40 هزار ناظر همکاری داشتیم که وظیفه نظارت بر انتخابات را به‌عهده داشتند. حدود 7هزار نفر از نمایندگان نامزدها نیز ثبت‌نام کرده‌ بودند که بتوانند کنار عوامل اجرایی و نظارتی فعالیت داشته باشند.
طحان‌نظیف ادامه داد: در هفته‌های اخیر رزمایش‌ها  و تمریناتی در حوزه‌هایی که قرار بود انتخابات تمام‌الکترونیک برگزار شود، اجرا کردیم تا در زمان انتخابات تسهیل‌گری لازم صورت بگیرد و مردم با مشکلی مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه پس از اعلام نتایج فرصتی برای ثبت و بررسی شکایت نامزدها در نظر گرفته شده است،‌ گفت: پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج از سوی وزارت کشور فرصتی را بر اساس قانون در اختیار نامزدها قرار می‌دهیم تا اگر شکایتی دارند یا اگر مردم اعتراضی دارند از طریق سامانه موارد را به ما منعکس کنند، این فرصت حدود یک هفته است، پس از آن بررسی می‌کنیم، تا ان‌شاءالله در هفتم خردادماه آغاز رسمی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم را شاهد باشیم.

حضور رهبر معظم انقلاب در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در نخستین دقایق آغاز رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) در این دور از انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شرکت در انتخابات با اشاره به تفاوت نداشتن مرحله اول و دوم انتخابات، تأکید کردند: اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نیست و مردم با حضور خود در این مرحله از انتخابات، مجلس را تکمیل کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را نشانه حضور مردم و اراده و تصمیم‌گیری آنان دانستند و گفتند: وظیفه ملی هر فردِ دوستدار پیشرفت کشور و نزدیک شدن آن به مقاصد بزرگ، شرکت در انتخابات است.
ایشان خاطرنشان کردند: هرچه رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر خواهد بود و هرچه مجلس قوی‌تر باشد، امکان کار در کشور بیشتر است.

رقابت ۹۰نفر برای ۴۵ کرسی
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند 1402 برگزار شد که 245 نفر به مجلس راه یافتند. 90 نامزد برای 45 کرسی باقیمانده مجلس روز گذشته با یکدیگر رقابت کردند. در این میان، 11هزار و 500 شعبه رأی‌گیری در مرحله دوم انتخابات وجود داشت که 65 درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی بود. 
حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، 22 حوزه انتخابیه‌ای بودند که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده شده بود.

شخصیت‌های سیاسی کجا رأی دادند
در میان شخصیت‌های مطرح سیاسی، روز گذشته آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان(عج) در شهرک صالح‎‌آباد واقع در جنوب غرب تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم با حضور در مسجد امام علی(ع) شهرستان پردیس تهران رأی خود را به صندوق انداخت و گفت: رأی دادن حق همه مردم است. رأی دادن یعنی حق تعیین سرنوشت خودمان و یعنی حق داریم از این طریق در نحوه اداره کشور در بخش‌های مختلف اثرگذار باشیم. در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه مسئولان در قوای مختلف با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند که بی‌شک اگر به دنبال ایجاد تحول و تغییر هستیم، نزدیک‌ترین پنجره برای دستیابی به این هدف، مشارکت در انتخابات است که همه سلایق، نگاه‌ها، گروه‌ها و افراد بتوانند در آن حضور داشته باشند.

نظر شما