شناسهٔ خبر: 66589835 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

به استقبال هفته ۲۷ لیگ برتر ایران/ از داستان مهمانی در کویر تا تعقیب و گریز استقلال و پرسپولیس

هفته بیست و هفتم با برگزاری ۵ مسابقه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

هفته بیست و هفتم آخرین هفته از لیگ ست و سوم خواهد بود که بازی‌ها به شکل غیر همزمان برگزار می‌شود. معمولاً و به دلیل حساسیت رقابت در بالا و پایین جدول سه هفته پایانی هر فصل در سال‌های اخیر در یک روز و به شکل همزمان برگزار شده تا تیم‌ها از نتایج رقبای مستقیم خود اطلاعی نداشته باشند.

دیدارهای این هفته با ۵ بازی شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز و با ۳ بازی دیگر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت به پایان می‌رسد. در حالی که همه نگاه‌ها به رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر و سه تیم خوزستانی با نساجی و پیکان در قعر جدول دوخته شده اما این به معنای بی‌اهمیت بودن سایر بازی‌ها نیست!

هوادار – پرسپولیس، اوج حساسیت در بچه دربی!

از ۵ بازی شنبه، دیدار هوادار و پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی شرایطی ویژه دارد که در جای دیگر به شکل اختصاصی به این مسابقه می‌پردازیم. یک دربی کوچولو در پایتخت که خود بحثی مفصل دارد اما چهار بازی دیگر این روز هم داستان زیاد دارد!

شمس آذر – ملوان، همسایه در جدول واقعی!

اگر دوباره ساعت برگزاری بازی‌ها تغییر نکند (!) بازی‌های روز شنبه با تقابل شمس آذر و ملوان در قزوین آغاز می‌شود. جدال دو همسایه در جدول حقیقی لیگ، اگر سه امتیاز از شمس آذر در ابتدای این فصل کم نشده بود این تیم هم اکنون باید با ۳۸ امتیاز پشت سر ملوان ۴۰ امتیازی در پله ششم نشسته بود اما حالا با ۳۵ امتیاز هفتم است و گل گهر را بالاتر از خود می‌بیند.

تقابل دو تیم خوب این فصل که هم خوب فوتبال بازی کرده و هم خوب نتیجه گرفتند، بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه و تصور اهالی فوتبال با توجه به بضاعت و نفرات این دو تیم. ملوان و شمس آذر هیچکدام داعیه قهرمانی ندارند اما بودن در جمع شش تیم برتر هدف هر دوی آنهاست.

مس – سپاهان، پذیرایی اسطوره از خانه!

تقابل مس و سپاهان شاید مهم‌ترین بازی این روز باشد. مسابقه‌ای که هیچ ربطی به جدول و جایگاه تیم‌ها ندارد! دو تیم که در فصول اخیر همواره در جمع شش تیم بالای جدول بودند و ستاره‌های زیادی را داشته‌اند اما این فصل به دلایل مختلف نتایج درخوری نگرفتند.

سپاهان در دور رفت درخشان بود و بعد به حاشیه رفت تا حالا دیگر شانسی برای قهرمانی در رتبه سوم نداشته باشد. برعکس مس دور رفت ۸ بازی از ۱۵ مسابقه را باخت و با اینکه دور برگشت تیم سوم جدول است، کماکان در جدول کلی با ۳۱ امتیاز در پله دهم نه در خطر سقوط است و نه امکان رسیدن به کورس بالا را دارد.

اما این بازی به دلیلی دیگر مهم است. سپاهان هفته قبل در خانه مقابل استقلال خوزستان متوقف شد که یکی از چهار تیم در خطر سقوط است. با این نتیجه سپاهان کورسوی امید به رقابت برای قهرمانی را هم از دست داد. آن طرف مس هم در آبادان به صنعت نفت باخت، تیم قعرنشین که در خانه طلسم نبردن داشت و چندی قبل این طلسم را بعد از یک سال با بردن سپاهان در آبادان شکست!

یعنی فراز کمالوند تاکنون تنها دو برد روی نیمکت صنعت نفت داشته که اولی سپاهان بود و دومی در بازی قبل مس رفسنجان، مس که تا قبل از این مسابقه با محرم نوید کیا در دور برگشت باخت نداشت. یعنی فراز هم سپاهان را برد و هم اسطوره سپاهان را و حالا این هفته  در رفسنجان اسطوره سپاهان باید از خانه همیشگی‌اش پذیرایی کند!

نیمکتی که حالا در اختیار مورایس است و قبل از او جای محرم بود و ناگفته پیداست که خیلی‌ها با نتایج اخیر مس، خواستار بازگشت محرم به جای مربی پرتغالی هستند!

آلومینیوم – صنعت نفت، امید نفت به شهر صنعت!

آلومینیوم و صنعت نفت برگزار کننده یکی از مهمترین بازی‌های این هفته هستند. آلومینیوم در جدول دور برگشت همسایه منطقه سقوط است چونکه اصلاً خوب نتیجه نمی‌گرفت اما هفته قبل پیکان را با یک گل برد تا به نوعی احیا شده باشد. تیمی که در جام حذفی پرسپولیس را برده و آخر هفته در جمع ۸ تیم مرحله یک چهارم بازی می‌کند.

آلومینیوم در حال حاضر با ۳۴ امتیاز تیم هشتم است و حالا میزبان صنعت نفت که با ۱۹ امتیاز فقط به اندازه امتیازات یک بازی با سه تیم فولاد، نساجی و استقلال خوزستان در بالا دست خود فاصله دارد. تفاضل گل صنعت نفت همین حالا با فولاد برابر است، یعنی اگر فولاد به استقلال ببازد و صنعت نفت از اراک با 3 امتیاز برگردد، پس از هفته‌های متمادی رنگ قعر جدول از زرد به قرمز تغییر خواهد کرد!

ناگفته پیداست که این برد می‌تواند امید به بقا و معجزه را در آبادان بیشتر از همیشه کند.

تراکتور – گل گهر، کشتی یونانی در تبریز

و در آخرین بازی روز شنبه تراکتور در تبریز میزبان گل گهر خواهد بود. تراکتور که با حمید مطهری در جام حذفی انتقام خود از ذوب آهن را گرفت و بالا رفت، در لیگ هم استقلال را متوقف و فولاد را در اهواز برد و هنوز با مربی جدید گل نخورده است.

تراکتور با ۴۴ امتیاز تیم چهارم است و فقط ۳ امتیاز با سپاهان در پله سوم فاصله دارد اما مهمتر از جایگاه جدولی، بازگشت غرور و اعتبار به این تیم پرطرفدار و بزرگ است. در مقابل گل گهر با ۳۶ امتیاز در پله ششم برای ماندن در یک سوم بالایی جدول باید با امتیاز از تبریز برگردد. باید دید کشتی مرد یونانی در تبریز بادبان برافراشته یا به گل می نشیند!

نظر شما