شناسهٔ خبر: 66589778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 22 اردیبهشت

15 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت در دست احداث/ شماره‌گذاری بنزهای وارداتی آغاز شد

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

22 اردیبهشت 1354؛ سهم بار ناوگان بازرگانی ایران افزایش می‌یابد

کنفرانس کشتیرانی خلیج فارس-ژاپن از صبح امروز مهم‌ترین اجلاس خود را در توکیو تشکیل داد تا به حل مسائل و مشکلات کشتیرانی در این خط بپردازد.

در این اجلاس که سه روز به طول می‌انجامد، نمایندگان یازده شرکت بزرگ کشتیرانی از جمله ایران شرکت دارند.

مهندس رضا شایگان، مدیرعامل کشتیرانی ملی آریا که در راس هیات نمایندگان ایران در این اجلاس شرکت دارد، کوشش وسیعی به‌منظور افزایش سهام بار و تعداد سفرهای ناوگان بازرگانی ایران در این خط، انجام خواهد داد.

22 اردیبهشت 1364؛ 15 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت در دست احداث است

برادر مظاهری، معاون نخست‌وزیر و سرپرست بنیاد مستضعفان اعلام کرد: به‌منظور بخشی از مشکل مسکن در جامعه در حال حاضر متجاوز از 15 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت ازسوی این بنیاد در سطح کشور در دست احداث است.

وی یادآور شد: در سال‌جاری تعداد 1500 واحد از خانه‌های ارزان‌قیمت تکمیلی طی توافقی به بنیاد امور مهاجرین تحویل شده است و بقیه نیز به‌تدریج در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

22 اردیبهشت 1384؛ بانک سرمایه مجوز فعالیت گرفت

مهندس مهدی حاجی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: بانک سرمایه ورزش با سرمایه اولیه 2500 میلیارد ریال مجوز خود را از بانک مرکزی به عنوان پنجمین بانک خصوصی دریافت کرد.

وی درخصوص سهامداران بانک سرمایه ورزش گفت: 40 درصد از سرمایه مربوط به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و 35 درصد آن به سایر شرکا که جزو افراد حقیقی هستند، تعلق دارد.

حاجی ادامه داد: 25 درصد باقی‌مانده نیز از طریق پذیره‌نویسی فروخته خواهد شد.

نخستین کشتی ایرانی به زودی وارد آب می‌شود

نخستین کشتی ساخت داخل تیرماه امسال به آب‌های گرم خلیج فارس انداخته می‌شود.

هرچند قرار بود این کشتی در اواخر سال گذشته به آب انداخته شود، اما به گفته رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع «بدقولی پیمانکاران» سبب شد طرح از برنامه زمان‌بندی‌شده عقب بیفتد.

رضا ویسه با اشاره به رشد تقاضای شرکت‌های دولتی برای سفارش ساخت کشتی گفت: شرکت کشتیرانی ج.ا.ا از ما خواسته که برای ساخت 16 فروند کشتی (تجاری) قرارداد منعقد کنیم.

شماره‌گذاری بنزهای وارداتی آغاز شد

شماره‌گذاری بنزهای وارداتی آغاز شد و قرار است در اوایل تابستان تولید بنز سواری نیز آغاز شود.

یورگن کورتز، مدیرعامل دایملر – کرایسلر ایران افزود: اولین خودروهای وارداتی بنز وارد ایران شده و شماره‌گذاری آنها نیز آغاز شده است و از اوایل تابستان تولید بنز سواری Eکلاس در ایران آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: عده‌ای از کارکنان که قرار است در تولید این خودرو شرکت داشته باشند، هم‌اکنون در آلمان، هند و اندونزی در حال آموزش هستند.

وی ادامه داد: احتمالا امسال تنها چند صد دستگاه بنز در ایران تولید شده، اما تولید بنز در سال آینده به دو هزار دستگاه می‌رسد و تولید آن از ابتدا به صورت CKD و 14 درصد ساخت داخل پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ما قطعه‌سازی قوی در ایران داریم، تصریح کرد: ایدم موتورهای سنگین و به‌روز بنز را تولید و به آلمان نیز صادر می‌کند و قرار است موتور سری 900 بنز در ایران نیز تولید شود.

22 اردیبهشت 1394؛ واریز تمام اقساط سررسیدشده دارایی‌های بلوکه‌شده ایران

طبق اعلام معاون ارزی بانک مرکزی تمامی اقساط سررسیدشده دارایی‌های ارزی ایران در قالب دور سوم آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده واریز شده است.

درنتیجه تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در سوم آذرماه سال 1393 و تعیین مهلت تا تیرماه امسال، توافقاتی برای آزادسازی بخش دیگری از درآمدهای نفتی بلوک‌شده کشورمان انجام شد. بر این اساس قرار شد 4.9 میلیارد دلار در این هفت ماه و هر ماه 700 میلیون دلار از طریق اقدامی مشترک در اختیار ایران قرار گیرد.  

 

نظر شما