شناسهٔ خبر: 66588165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ماجرای بازداشت زن هندی در کویت، بعد از ۳۱ سال زندگی مخفیانه!

نیروهای امنیتی کویت موفق شده‌اند یکی از اتباع خارجی را که ۳۱ سال در این کشور به صورت غیرقانونی زندگی می‌کرد، شناسایی و دستگیر کنند.

صاحب‌خبر -
ماجرای بازداشت زن هندی در کویت، بعد از ۳۱ سال زندگی مخفیانه!
کد خبر: 658602
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ۲۳:۰۰:۳۶

نیروهای امنیتی کویت موفق شدند یکی از اتباع خارجی را که ۳۱ سال در این کشور به صورت غیرقانونی زندگی می‌کرد، شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های کویت خبر دادند: نیروهای امنیتی کویتی موفق شده‌اند یک بانوی تبعه هند را که صاحب طولانی‌‌ترین دوره نقض قانون اقامت کشور است شناسایی و دستگیر کنند.

این رسانه‌ها تأکید کردند: پلیس منطقه السالمیه در استان حولی، موفق شد این بانوی هندی را بعد از سال‌ها تعقیب، شناسایی و دستگیر کرده و اکنون مراحل قانونی برای اخراج او از کشور در حال انجام است.

این خانم از سال ۱۹۹۳ از کفیل خود گریخته و تمام تلاش‌ها برای رسیدن به او در این مدت با شکست مواجه شده بود.

رسانه‌های کویتی جزئیات بیشتری از نحوه شناسایی و دستگیری این فرد بعد از این همه سال اختفا را منتشر نکردند، اما این موضوع به‌شدت مورد توجه شبکه‌های اجتماعی کویتی و کاربران آن قرار گرفته است.

برخی از این کاربران خواستار اعطای تابعیت به او شده‌اند، در حالی که شمار دیگری از مسئولان امنیتی کشورشان نیز خواسته‌اند به او اقامت دائم داده و از تجربه و توانمندی‌هایش در مخفی شدن استفاده شود.

بر اساس آمار منتشرشده در کویت حدود ۳.۳ میلیون فرد خارجی از تابعیت‌های مختلف زندگی می‌کنند که هندی‌تبارها بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و به تبع آن بیشترین نقض‌های قوانین اقامتی هم متعلق به آنهاست، اکثر این نقض‌ها توسط زنان خدمتکاری انجام می‌شود که به نام یک کفیل وارد کشور شده و بعد از آن متواری و در خانه‌های دیگر یا شغل‌های دیگری به شکلی غیرقانونی مشغول به کار می‌شوند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما