شناسهٔ خبر: 66557052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

بلال شعبان:

تنها ملت مظلوم جهان ملت فلسطین است

شیخ بلال شعبان گفت: تنها ملت مظلوم در جهان، ملت مظلوم و مستضعف فلسطین است. اما خداوند در قرآن وعده داده که آنان وارث این سرزمین خواهند بود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت در دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» با اشاره به اینکه در این کنفرانس، شیعه و سنی و عرب و عجم درباره ملت فلسطین سخن می گویند خاطرنشان کرد: خداوند سبحان نیز در قرآن کریم می فرماید: « سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ...» کلمه "بارکنا حوله" اشاره به ملت فلسطین دارد که خداوند آنها را مبارک گردانیده است.
 
وی با اشاره به اینکه این سرزمین بلاد شام نامیده می شود که شامل فلسطین، سوریه و لبنان است گفت: این سرزمین، جایگاه پیامبران و سرزمین تین و زیتون است و سرزمین یمن نیز از آن فقرا و مستضعفین است؛ یمن کشوری بزرگ است که آمریکا، انگلیس، فرانسه و همه کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند، در تلاشند که آن را در اختیار خود بگیرند.
 
بلال شعبان در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی در تاریخ فلسطین سابقه نداشته است و در 7 اکتبر که عملیات طوفان الاقصی آغاز شد، موشک های مقاومت، بی وقفه به سمت اسرائیل شلیک شد.
 
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دوستداران و پیروانش می فرمود: امروز تهران و فردا فلسطین؛ اظهار کرد: همه جهان می بینند که موشک ها از بالای سرشان حرکت می کنند و امروز در لبنان و غزه و هر جای دیگر این جریان وجود دارد تا کل جهان ببیند که در مقابل این صحنه بزرگ ایستاده است.
 
وی با اشاره به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند نیز گفت: تنها ملت مظلوم در جهان، ملت مظلوم و مستضعف فلسطین است. اما خداوند در قرآن وعده داده که آنان وارث این سرزمین خواهند بود. خداوند می فرماید: «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» یعنی: ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم! (سوره قصص/5)
 
بلال شعبان ادامه داد: کنفرانس واقعی آن کنفرانسی است که در سرزمین فلسطین برگزار شود و ربطی به دین نداشته باشد بلکه به انسانیت مربوط باشد. آنجا که مردم آن برای قدس به پا خاسته و خود را فدای قدس می کنند و می گویند: «حسبنا الله و نعم الوکیل».
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می خواهیم که مال و جان ما را با آنان شریک گرداند زیرا این سرزمین، از آن خداوند عزوجل است.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما