شناسهٔ خبر: 66514640 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا کرد/ نظری: ماموریتم را تمدید نکردم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سمت خود استعفا داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اسفند ۱۴۰۰، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای خود را به کاظم نظری داد و مدیریت دولتی تئاتر ایران دوره جدیدی را آغاز کرد.

طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تئاتر ایران به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شرایط متفاوتی را تجربه کرد و فراز و فرودهای مختلفی را پشت سر گذاشت.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تایید استعفای خود از این سمت گفت: من رییس دانشگاه هنر سوره بودم و با توجه به پایان یافتن ماموریت دو ساله‌ام در وزارت فرهنگ به این دانشگاه بازخواهم گشت.

طبق گمانه‌زنی‌ها گزینه‌های مطرح شده برای ریاست مرکز هنرهای نمایشی که در محافل تئاتر شنیده می‌شود، افراد زیر هستند: 

کوروش زارعی
زارعی که این روزها مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است، یکی از گزینه‌های اصلی برای تصدی این پست است. او سابقه دبیری چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را هم دارد. 

حسین پارسایی
پارسایی از مدیران سابق مرکز هنرهای نمایشی است که این روزها علی‌رغم اینکه بازنشسته است، اما برای مدیریت بر این مرکز نامش شنیده می‌شود. 

حمید نیلی احمدآبادی
نیلی که در حال حاضر مدیریت تماشاخانه ایرانشهر را بر عهده دارد، به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح است. 

مهدی حامدسقایان
حامدسقایان سال گذشته دبیری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را بر عهده داشت و احتمال دارد با توجه به تجربه جشنواره تئاتر فجر سال گذشته از گزینه‌های اصلی جایگزینی کاظم نظری باشد. 

در این میان نام‌های دیگری هم شنیده می‌شود که احتمال جدی بودنش کمرنگ‌تر است. حال باید اندکی صبر کرد و دید بالاخره چه کسی بر این مسند مدیریت تکیه خواهد زد. 

نظر شما