شناسهٔ خبر: 66510748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تکریم موسسه کلامنا از جمعی اساتید حوزه علمیه خراسان + تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- به مناسبت روز معلم و همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) ، موسسه علمی پژوهشی کلامنا با هدف تکریم بزرگان حوزه علمیه و شخصیت‌هایی که حق حیات علمی برگردن حوزه علمیه داشته دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش شفقنا به نقل از روابط عمومی موسسه کلامنا، در این دیدارها از تلاش‌های علمی اساتید مبرز حوزه علمیه مشهد تقدیر نموده و به همین مناسبت جلسات دیدار و گفت‌ وگو در بیوت علما و مفاخر این خطه، حضرات آیات سیدحسن مرتضوی، مصطفی اشرفی شاهرودی، سیدمحمد موسوی شاهرودی، رجبعلی رضازاده، سیدجعفر سیدان و مهدی مروارید برگزار گردید.

در این دیدارها با عنایت به آغاز فاز نخست طرح تاریخ شفاهی حوزه علمیه خراسان و ثبت و ضبط خاطرات زندگی علمی بیش از 60 شخصیت از علمای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گزارش مبسوطی از اجرای این طرح عظیم به ایشان به صورت کامل تقدیم و ارائه گردید و این پروژه مورد استقبال این بزرگواران قرار گرفت و از رهنمودهای این اعاظم بهره کافی برده شد.

شایان ذکر است: طرح تاریخ شفاهی حوزه علمیه خراسان از آذرماه 1402 آغاز گردید و ضبط تصویری زندگی‌نامه و تاریخ شفاهی 160 شخصیت مبرز حوزه علمیه خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در حال پیگیری می‌باشد و این اقدام مبتکرانه برای اولین بار توسط موسسه علمی پژوهشی کلامنا در حال اجرا و پیگیری است.

گفتنی است درپایان این دیدار به رسم یادبود تمثال حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به علمای حوزه علمیه خراسان تقدیم گردید.

نظر شما