شناسهٔ خبر: 66483611 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 16 اردیبهشت

قیمت آپارتمان‌های اکازیون شمال پایتخت+ جدول

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

16 اردیبهشت 1354؛ لایحه مترو به تصویب رسید

لایحه موافقتنامه فرهنگی بین ایران و استرالیا و لایحه تاسیس شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) امروز از تصویب نهایی گذشت و به دولت ابلاغ شد.

16 اردیبهشت 1374؛ وزیر نفت: ایران بهای نفت خود را به دلیل تحریم آمریکا کاهش نمی‌دهد

ترکیه و ایران یک قرارداد برای ارسال گاز طبیعی ایران از سال 1998 به مدت 23 سال امضا کردند. این قرارداد به وسیله غلامرضا آقازاده، وزیر نفت ایران و «ویسل اتاسوی» وزیر انرژی ترکیه در آنکارا به امضا رسید.

طبق قرارداد، مقدار گاز طبیعی که قرار است از ایران به ترکیه ارسال شود، به میزان دو میلیارد مترمکعب در سال تا سال 2000 و 8 میلیارد مترمکعب در سال 2001 و 10 میلیارد مترمکعب در سال از سال 2002 پیش بینی شده است.

مذاکرات در مورد ارسال گاز از 36 سال قبل بین دو کشور آغاز شده بود و بهای هر مترمکعب گاز قرار است طی امسال به وسیله کارشناسان دو کشور تعیین شود.

در قرارداد همچنین ساخت یک خط لوله گاز بین دو کشور که هزینه آن دو میلیارد دلار برآورد شده، پیش‌بینی شده است.

امضای این قراراد در حالی انجام شد که رئیس‌جمهوری آمریکا یک تحریم اقتصادی علیه ایران وضع کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا ایران را تحریم کرده و در انزوا قرار دهند.

این درخواست در آنکارا با احتیاط مواجه شد و سلیمان دمیرل، رئیس‌جمهوری ترکیه نگرانی خود را از یک مناقشه با ایران در صورت تحریم ابراز داشته بود.

آقازاده در مقابل خبرنگاران از اظهارات دمیرل اظهار خشنودی کرده و از موضع ترکیه تشکر کرد.

وی گفت: ایران مشکلی برای پیدا کردن مشتری برای نفت خود ندارد و شرکت‌های آمریکایی به‌طور متوسط روزانه 600 هزار بشکه نفت خا از ایران خریداری کرده‌اند.

وزیر نفت ایران گفت: ایران قیمت‌های نفت را به خاطر تحریم آمریکا کاهش نخواهد داد، بلکه تلاش خواهد کرد در معاملات نفتی به جای دلار به ارز دیگری روی آورد.

آقازاده بیان کرد: ما درگیر یک جنگ قیمت در بازارهای جهانی نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: ما آماده‌ایم فروش های نفتی خود را به شرکت‌های آمریکایی به صفر برسانیم، ما مشتری‌های خود را داریم.

16 اردیبهشت 1394؛ قیمت آپارتمان‌های اکازیون شمال پایتخت

در حال حاضر میزان تقاضا با حجم عرضه در بازار خرید و فروش مسکن برابر نیست. اکنون تعداد اندک معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی مربوط به فایل‌هایی است که در بازار فروش با عنوان اکازیون معرفی می‌شوند (زیرا قیمت بودن این دسته از واحدها حقیقت دارد)

اکازیون‌هایی که در بازار مسکن ازسوی فروشنده‌ها آماده فروش اعلام می‌شوند، معمولا 20 درصد زیر قیمت هستند.

نرخ پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در شمال غرب

Screenshot 2024-05-05 005856

 

نظر شما