شناسهٔ خبر: 66475324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک گروه حقوق بشری اقدام قانونی خود را علیه اخراج مهاجران از انگلیس به رواندا آغاز کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک گروه حقوق بشری اقدامات قانونی را در مورد سیاست مهاجرتی بریتانیا آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: گروه حقوق بشر «Asylum Aid» اعلام کرد: یک چالش حقوقی را علیه سیاست دولت بریتانیا در فرستادن پناهجویان به رواندا آغاز کرده است. ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا تا چند روز دیگر فرمان اعزام پناهجویان به رواندا را صادر خواهد کرد.

پارلمان ماه گذشته قانونی را تصویب کرد تا راه را برای بریتانیا برای اعزام پناهجویانی که بدون مجوز به رواندا می‌رسند هموار کند. سوناک می‌گوید این قانون مهاجران را از سفر خطرناک به بریتانیا با قایق‌های کوچک باز می‌دارد. قانون جدید که می‌گوید پارلمان بریتانیا رواندا را کشوری امن اعلام کرده است، برای نادیده گرفتن حکم سال گذشته دادگاه عالی بریتانیا مبنی بر غیرقانونی بودن این طرح طراحی شده است. اما گروه حقوق بشری «کمک به پناهجویان» این قانون حق تجدیدنظرخواهی پناهجویان را نفی می‌کند.

سوناک که این طرح را به یکی از سیاست های کلیدی خود تبدیل کرده است، امیدوار است که اولین پروازها در 10 تا 12 هفته آینده انجام شود. او می گوید که این طرح مدل کسب و کار قاچاقچیانی را که ده ها هزار پناهجو را با قایق های کوچک از کانال مانش آورده اند، در هم خواهد شکست.
مخالفان او این طرح را که تاکنون صدها میلیون پوند برای دولت هزینه در پی داشته، یک ترفند پرهزینه می نامند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما