شناسهٔ خبر: 66459501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عبدالملک الحوثی: بدهی‌های رژیم صهیونیستی به دلیل استواری غزه و جبهه‌های حمایتی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- عبدالملک الحوثی رهبر جنبش «انصارالله» در یمن امروز(پنجشنبه) گفت که بدهی‌های دشمن اسرائیلی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و به دلیل استواری غزه و جبهه‌های پشتیبانی، قیمت‌ها در اراضی اشغالی افزایش یافته است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت:‌ «الحوثی در سخنان خود توضیح داد که حجم خسارت در بخش کشاورزی به گفته رسانه‌های دشمن به 70 درصد رسید و 40 درصد از کشاورزان شغل خود را از دست داده و رکود کامل در بخش املاک و مستغلات وجود دارد و خسارات بیش از 20 میلیارد دلار برآورد شده است».

وی افزود: عملیات‌های حزب‌الله از نظر کمی و کیفی همچنان رو به افزایش است و تأثیر آن بر دشمن بسیار فزاینده بوده است.

رهبر انصارالله همچنین تاکید کرد: «عملیات علیه کشتی‌ها با 606 موشک بالستیک، بالدار و پهپاد از ابتدای عملیات برای پشتیبانی از عملیات طوفان الاقصی و بمباران اهداف دشمن در فلسطین اشغالی با 111 فروند موشک بالستیک و پهپادها انجام شده است».

الحوثی افزود: «ناراحتی و نگرانی شدیدی در بین دشمنان نسبت به عملیات‌هایی که به اقیانوس هند کشیده شده، وجود دارد، شاید آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها یا اسرائیلی‌ها انتظار نداشتند که کشورمان عملیات‌های دوربردی را به سمت اقیانوس هند انجام دهد اما کارشناسان متوجه شده اند که عملیات دریایی ما پیچیده و مهم است و الحمدلله از توانایی‌های پیشرفته ما نشأت گرفته است».

وی ادامه داد: «در ام الرشاش عملیات مستقیم جبهه یمن و عملیات دریای سرخ در این هفته با یاری خداوند متعال هشت عملیات را در خلیج عدن و دریای عرب انجام دادیم و در اقیانوس هند و جنوب فلسطین نیز هشت عملیات با 33 موشک بالستیک و بالدار و یک فروند هواپیمای بدون سرنشین انجام شد».

وی افزود که تعداد کل کشتی‌های مورد هدف مرتبط با دشمنان اسرائیلی و آمریکایی 107 فروند است که یک فروند هواپیمای شناسایی مسلح آمریکایی از نوع MQ9 در حریم هوایی صعده سرنگون شد که سومین فروند در این مدت است.

الحوثی تأیید کرد که «کل عملیات‌های انجام‌شده از آغاز نبرد سیل الاقصی بالغ بر 156 عملیات در دریا و جنوب فلسطین اشغالی بوده است».

از نوامبر گذشته، حوثی‌های یمن در حمایت و پیروزی مردم فلسطین و غزه حملاتی را در دریای سرخ به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم اسرائیل هستند، انجام می‌دهند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن، و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی، گسترش داده که شامل کشتی‌های اقیانوس هند نیز می‌شود.

این خبر در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما