شناسهٔ خبر: 66442201 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

یزدانی - اسنایدر، کشتی جهان چشم انتظار شما ست!

این روزها حسن یزدانی و کایل اسنایدر در وزن های ٨٦ و ٩٧ کیلو گرم به تحقق کسب دهمین مدال المپیک و جهان خود در ٢٠٢٤ پاریس می اندیشند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، علاقه‌مندان بی‌شمار و متعصب کشتى کشورمان بى‌تاب آغاز رقابت‌هاى مهیج کشتى سى سومین دوره بازی‌هاى المپیک ٢٠٢٤ در پاریس پایتخت فرانسه هستند. جایى که دو قهرمان نامدار دنیاى کشتى به دنبال تحقق کسب دهمین مدال خود در وادى جهانى و المپیک هستند جایى که قطعا دیوید تیلورى در ٨٦ کیلوگرم حریف حسن یزدانى نخواهد بود و به نظر می‌آید دوئل سنتى کایل اسنایدر و عبدالرشید سعدالله‌یف روس نیز شکل نمى‌گیرد.

حسن یزدانى و کایل اسنایدر هر دو دقیقا ٩ مدال المپیک و جهانى را تا قبل از رقابت‌هاى کشتى آزاد ٢٠٢٤ المپیک سى و سوم در پاریس به گردن آویخته‌اند که سهم حسن یزدانى به عنوان یل کشتى ایران یک طلا و نقره المپیک، سه طلا، سه نقره و یک برنز جهان بوده است و کایل اسنایدر نیز یک طلا و نقره المپیک، سه طلا، دو نقره و دو برنز جهان را به گردن آویخته است.

جالب اینکه اولین مدال جهانى و المپیک حسن یزدانى نقره ٢٠١٥ قهرمانى جهان در لاس وگاس کشور کایل اسنایدر به دست آمده و از منظر مرغوبیت نیز یل جویبار یک نقره بیشتر از دیگر نامدار دهه اخیر کشتى جهان به دست آورده است.

در واقع تعداد مدال‌هاى هر دو که در دو وزن مختلف بر روى تشک المپیک پاریس خواهند رفت و هر دو توانسته‌اند سهمیه را براى کشورشان در وزن‌هاى ٨٦ کیلو و ٩٧ کسب کنند از نظر تعداد در المپیک و جهان برابر است اما حسن یزدانى با یک نقره بیشتر از اسنایدر که این کشتى گیر آمریکایى برنز گرفته در رده بندى مشاهیر بالاتر ایستاده است.

از سویى دیگر کایل اسنایدر تمام ٩ مدال جهانى و المپیک خود را از سال ٢٠١٥ در وزن ٩٧ کیلوگرم کسب کرده اما حسن یزدانى از همین سال تا امروز ٩ مدال جهانى و المپیک خود را در سه وزن متفاوت ٧٠، ٧٤ و ٨٦ به دست آورده است.

البته حسن یزدانى سه مدال طلاى جام جهانى تیم به تیم نیز در کارنامه دارد که این مدال‌ها در رده بندى تالار مشاهیر کشتى گیران اتحادیه جهانى در بخش انفرادى کشتى گیران محاسبه نمى‌شود و مدال‌هاى قاره اى هر دو کشتى گیران نیز در آسیا و آمریکا هم جداست.

عکس‌های اختصاصی ورزش سه از تمرینات حسن یزدانی

یل جویبار این روزها با نظر علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتى و محسن کاوه سرمربى تیم ملى در روستاى لپو صحرا زادگاهش سخت مشغول تمرین و آماده‌سازى براى قلع و قمع حریفان در المپیک است، جایى که دیدار سنتى دیوید تیلور و حسن یزدانى به فراموشى سپرده می‌شود و آوردگاه پرمدال‌ترین کشتى گیر کشورمان با "آروم بروکس" آمریکایى شکل خواهد گرفت.

تمرینات فیزیوتراپى حسن یزدانى که کتف دست راست خود را پنجم آبان ١٤٠٢ به تیغ جراحان سپرد کاملا پایان یافته و یل جویبار در مجموعه ورزشى خودش که از امکانات مطلوبى برخوردار است زیر نظر بدنساز و مربى دوران نوجوانى‌اش همت مسلمى با حریف تمرینى این روزهایش مهدى یگانه سرشاخ شده است.

عکس‌های اختصاصی ورزش سه از تمرینات حسن یزدانی

در حال حاضر و سه ماه و پنج روز مانده به آغاز کشتى‌هاى حسن یزدانى در المپیک او به ٦٠ درصد آمادگى کامل بدنى دست یافته و هیچ مشکلى از منظر جراحى کتف دست خود ندارد.

حسن یزدانى در کنار تیم حرفه‌اى بدنساز به سرپرستى جواد رحمانى، فیزیوتراپى با دکتر رضا رضایى و بحث فنى با امکانات مجموعه‌اش در کنار حضور پدر و وسواس ویژه تمرینات جذابى را دنبال می‌کند که براى ثانیه ثانیه آن برنامه‌ریزى دارد.

یل کشتى ایران شب‌ها ساعت ٢٢:٣٠ می‌خوابد، صبح زود بیدار می‌شود، برنامه غذایى‌اش سر ساعت است، در کنار ساحل خزر تمرینات هوازى را با جدیت دنبال می‌کند، روى تشک مرور فن دارد و در سالن بدنسازى نیز به تقویت عضلات بدنى می‌پردازد.

در کل باید گفت حسن یزدانى توانسته با جدیت تمام بر آسیب دیدگى و دوران نقاهت عمل جراحى کتف خود فائق آید تا با رسیدن به آمادگى صددرصد تنها کشتى‌گیر تاریخ ورزش ایران نام بگیرد که تعداد مدال‌هاى المپیک و جهان را در المپیک ٢٠٢٤ پاریس دو رقمى خواهد کرد.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما