شناسهٔ خبر: 66434789 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری: تفسیر قرآن حضرت آیت الله خامنه ای تفسیر اجتهادی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تفسیر قرآن حضرت آیت الله خامنه ای تفسیر اجتهادی و در عین حال ساده و روان است.

به گزارش شفقنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور که در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم از ابتدا هدی للناس بوده است و لذا در هرزمانی و هر جمعیتی تا روز قیامت تازه و جدید است.

وی گفت: اندیشه های قرآنی آیت الله خامنه ای مدتی است که مورد توجه حوزویان و دانشگاهیان قرار گرفته است و عملا کل کشور به میدان آمده است تا اندیشه های ایشان را تبیین کنند و این بهانه ای برای توجه به قرآن شده است البته این به معنای بی توجهی جامعه به قرآن نیست بلکه ملت ما هم در دوران خفقان شاهنشاهی و هم در دوران نظام جمهوری اسلامی مباحث قرآنی را داشتند.

وی بیان داشت: رویکرد تفسیری ایشان در مقطع قبل از انقلاب با مقطع بعد از انقلاب متفاوت است. یعنی در هرزمان با توجه به اقتضائات زمانه قران را تفسیر نمودند.

وی ادامه داد: تفسیر حضرت آیت الله خامنه ای عمدتا تفسیر اجتهادی است. تفسیر ایشان تفسیر ساده و روان است و برای مخاطب قابل فهم است. ایشان همچنین تفسیر قرآن به قرآن هم مانند سیاق علامه طباطبایی مورد توجه قرار داده است.

ادامه دارد…

نظر شما