شناسهٔ خبر: 66417454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

59 استاد روزنامه‌نگاری از نیویورک تایمز خواستند در گزارش خود علیه حماس تجدیدنظر کند

صاحب‌خبر -

شفقنا-استادان روزنامه نگاری از نشریه آمریکایی نیویورک تایمز خواستند دوباره گزارش خود در مورد حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل و خشونت جنسی این گروه را بررسی کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت:  59 استاد روزنامه‌نگاری از دانشگاه‌های برتر ایالات متحده از نیویورک تایمز خواسته‌اند تا به پرسش‌هایی درباره گزارشی که «الگوی خشونت مبتنی بر جنسیت» را در حملات 7 اکتبر به اسرائیل توصیف می‌کند، پاسخ دهد.

این استادان گفتند: «پس از برخورد با «گزارش‌های قانع‌کننده» که صحت داستان خشونت جنسی نیروهای حماس علیه زنان اسرائیلی را به چالش می‌کشد، احساس می‌کنند که باید نامه‌ای به روزنامه صادر کنند. آنها در نامه نوشتند: «به نظر می‌رسد که رهبری تحریریه تایمز تا حد زیادی این گزارش‌ها را رد کرده و در مورد سؤالات مهم و نگران‌کننده‌ای که در مورد فرآیندهای گزارش‌گری و سرمقاله‌اش مطرح شده است، سکوت می‌کند.»

در آدامه این نامه آمده است: «ما معتقدیم که این انفعال نه تنها به خود تایمز آسیب می رساند، بلکه به طور فعال روزنامه نگاران از جمله خبرنگاران آمریکایی که در مناطق درگیری کار می کنند و همچنین روزنامه نگاران فلسطینی (که کمیته حفاظت از روزنامه نگاران تخمین می زند حدود 100 نفر از آنها به دست اسرائیل کشته شده اند) را نیز به خطر می اندازد.»

در همین حال اینترسپت، یک سایت خبری آنلاین جناح چپ، گزارشی را در 28 فوریه منتشر کرد که در آن  به خانواده یکی از قربانیان مقتول که مرکز ثقل گزارش تایمز بود پرداخته شده بود و آنها تجاوز به او را تکذیب کردند. یکی از اعضای خانواده گفت که در وهله اول به بهانه های واهی تحت فشار قرار گرفته اند تا با رسانه ها در مورد تجاوز صحبت کنند.

در پاسخ به این نامه یک سخنگوی تایمز گفت: «این روزنامه کار انجام شده روی این مقاله را بررسی کرده و [ما] راضی هستیم که استانداردهای سرمقاله‌ای ما را برآورده می کند.»

 

نظر شما