شناسهٔ خبر: 66403327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون روابط کار تعاون مازندران:

۹۹ درصد قراردادهای کار در مازندران دائمی است

ساری- رضوانی، معاون روابط کار اداره کل تعاون مازندران گفت: ۹۹ درصد نیروهای کار در استان دارای قراردادهای دائمی هستند.

صاحب‌خبر -

حامد رضوانی در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که ۹۹ درصد نیروی کار مازندران دارای قراردادهای دائم هستند، از نیروی کار به عنوان یک ظرفیت ذکر کرد و گفت: حفظ نیروی کار سبب موفقیت کارفرماها می شود.

وی گفت: عمده مشکلات در قراردادهای کار، مربوط به کارگاه های با مقیاس کوچک است و سبب می شود تا کارگران از حداقل های مزیتی برخوردار نشوند و امنیت شغلی مناسبی نداشته باشد.

وی با عنوان این که ۱۵ هزار پرونده کارگری و کارفرمایی سالانه در استان بررسی می شود، گفت: مازندران در دو سال گذشته به عنوان استان برتر در حوزه روابط کار معرفی شده است و فقط کمتر از دو درصد آرای استان در دیوان نقض می شود.

رضوانی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه و اشتغال در واحدها از جمله دغدغه ها است، افزود: بیش از ۱۰ میلیارد تومان جریمه برای کارفرمایان متخلف اعمال شده است.

وی گفت: مازندران جزو استان های ممنوعه برای حضور افراد بیگانه غیرمجاز است و در عین حال با مشکل و کمبود نیروی کار در برخی مشاغل هستیم.

رضوانی با اظهار این که هزار و ۱۰۰ مرغداری وجود دارد، شمار بازرسان فعال را ۲۸ نفر بیان کرد و افزود: سال قبل بیش از ۱۴ هزار پرونده مشاغل سخت و زیان آور در استان بررسی شده است، افزود: تعیین مشاغل سخت وزیان آور دست استان نیست بلکه در کمیته مخصوص این طرح ها بررسی می شود.

رضوانی از رفع مشکل بیمه ای صیادان خبر داد و گفت: اگر این شغل زیرشمول قانون کار محسوب شود، فعالان آن جزو مشاغل سخت مدنظر قرار می گیرند.

نظر شما