شناسهٔ خبر: 66388705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت و گو با بازار مطرح شد:

تنها ۵۰ درصد اعتبار طرح اصلاح آبیاری نخیلات تامین شد

بوشهر- سلیمی مفرد بخشدار آبپخش گفت: با وجود پیگیری های صورت گرفته، تنها ۵۰ درصد اعتبار طرح اصلاح آبیاری نخیلات تامین شده است.

صاحب‌خبر -

مصطفی سلیمی مفرد شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات اظهار داشت: اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش یک طرح ارزشمند و ماندگار و تاثیرگذار بوده که تکمیل آن نیازمند اجماع استانی است.

بخشدار آب‌پخش عنوان کرد: طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند یک اجماع استانی برای تأمین اعتبار پروژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای با کیفیت آن است.

سلیمی مفرد در خصوص نحوه تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: در حال حاضر طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دارای اعتبار ملی است اما در سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار آن (حدود ۶۰ میلیارد تومان) تأمین شده و همین موضوع منجر به کند بودن روند پیشرفت پروژه شده است.

بخشدار آبپخش گفت: اجرای سریع و باکیفیت این پروژه نیاز به همدلی و هماهنگی بین همه مسئولان استان بوشهر دارد و در کنار اعتبار ملی، اعتبار استانی نیز باید برای آن در نظر گرفته شود.

سلیمی مفرد ابراز داشت: آبپخش دارای حدود ۱.۴ میلیون اصله نخل ثمری است و امسال بالغ بر ۴۵ هزار تن خرما در نخیلات آبپخش تولید و برداشت می شود.

نظر شما