شناسهٔ خبر: 66363410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از حمایت از مستاجران آسیب‌دیده از سیل امارات تا برنامه ریاض برای کاهش جمعیت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،شفق نیوز، الخلیج اونلاین، الشرق، البیان والجزیره.

صاحب‌خبر -

البیان: کارگزاران املاک و مستغلات امارات خواستار حمایت از مستاجران آسیب دیده از سیل شدند

توسعه دهندگان املاک و مستغلات خواستار گسترش ابتکارات برای حمایت از مستاجران املاک در امارات با کاهش ارزش اجاره بها یا معافیت آنها برای یک دوره شش ماهه برای کمک به آنها برای غلبه بر خسارتی که در نتیجه بارندگی شدید متحمل شده اند، شده اند. .

در روزهای اخیر، واکنش شدید بخش‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی برای کاهش خسارات وارده به صاحبان املاک و مستغلات در امارات، با اجرای چندین طرح برای کاهش خسارات ناشی از بارندگی صورت گرفته است.

کارگزاران املاک و مستغلات گفتند که این ابتکارات پیشگام به عنوان بخشی از تعهد مؤسسات در بخش املاک برای حمایت از جامعه اماراتی در چنین شرایط و مواقعی است.

 

الشرق: ریاض در حال حرکت به سمت کاهش جمعیت تا سال 2030 

انتظار می‌رود که ریاض هدف خود برای دو برابر کردن جمعیت خود را تا سال 2030 کاهش دهد، طبق گفته منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، ریاض تا آغاز دهه آینده میزبان 10 میلیون نفر است.

به گفته کمیسیون سلطنتی شهر ریاض که گفت در حال بررسی اهداف و بخش های استراتژیک در پایتخت است، هدف فعلی حدود 15 میلیون نفر است. 

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی در اولویت‌های خود در مورد چشم‌انداز 2030 تجدیدنظر می‌کند و تلاش می‌کند تا به یک مرکز جهانی جدید برای همه چیز از گردشگری گرفته تا اکتشاف معدنی و تولید تراشه تبدیل شود. 

انتظار می‌رود جمعیت ریاض امسال با 1.8 درصد رشد به بیش از 7.8 میلیون نفر برسد و در سال 2030 از 8.5 میلیون نفر فراتر رود. 

 

 

الخلیج اونلاین: کویت پیشنهاد عمان برای تامین برق را بررسی می‌کند

سلطان نشین عمان با تجهیز و تامین کویت به ۳۵۰ مگاوات برق از ۵۰۰ مگاوات برق مورد نیاز این کشور در ماه‌های تابستان موافقت کرد.

وزارت برق، آب و انرژی‌های تجدید پذیر کویت در حال بررسی پیشنهاد ارائه شده از سوی سازمان ارتباطات شورای همکاری خلیج فارس است که بر اساس آن سلطان نشین عمان مقادیری از برق مورد نیاز کویت را تامین خواهد کرد.

انتظار می‌رود وزارت برق و آب و انرژی‌های تجدید پذیر کویت، پیشنهاد دیگری هم در خصوص تامین ۱۵۰ مگاوات برق مورد نیاز خود دریافت کند.

پیش بینی می‌شود حجم مصرف برق کویت از ۱۷۷۰۰ مگاوات فراتر رود که این میزان در مقایسه با نرخ مصرف در تابستان سال گذشته بین ۴. ۵ تا ۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

 

شفق نیوز: عراق چهارمین کشور صادرکننده نفت خام به کره جنوبی 

 شرکت ملی نفت کره جنوبی امروز شنبه (27 آوریل) اعلام کرد که عراق چهارمین کشور صادرکننده نفت خام به این کشور در ماه مارس بوده‌ است.

در بیانیه شرکت ملی نفت کره جنوبی آمده است که عربستان با صادرات 28.61 میلیون بشکه، امارات با 13.981 میلیون بشکه و امریکا با 12.264 میلیون بشکه در جایگاه اول تا سوم فهرست کشورهای صادرکننده نفت خام به کره جنوبی قرار گرفته‌اند.

شرکت ملی نفت کره جنوبی در بیانیه خود افزود که عراق با صادرات 8 میلیون بشکه نفت خام به کره جنوبی در ماه مارس، رتبه چهارم فهرست مذکور را به خود اختصاص داده‌است.

 

 

الجزیره: اموال صندوق سرمایه‌گذاری عربستان چقدر است؟

کل دارایی‌های مدیریت شده توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی تا پایان سال 2023 به 2.81 تریلیون ریال (749.23 میلیارد دلار) رسیده است.

93 شرکت در سبد سرمایه‌گذاری عمومی صندوق سرمایه‌گذاری در سال 2023 تاسیس شده است، در حالی که این رقم در سال گذشته 71 شرکت بوده است.

این صندوق در سال گذشته 644 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است که این رقم در سال 2022، 500 هزار نفر بوده است.

درآمدهای غیرنفتی دولت در همان سال بالغ بر 457 میلیارد ریال عربستان (121.85 میلیارد دلار) بوده است و عربستان بالاترین سطح تاریخی فعالیت‌های غیرنفتی را با 50 درصد از تولید ناخالص داخلی واقعی ثبت کرده است.

 

نظر شما