شناسهٔ خبر: 66361895 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رویترز: احتمال آلودگی ادویه‌های هندی/ سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی است

صاحب‌خبر -

شفقنا – سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در حال جمع آوری اطلاعات در مورد محصولات ادویه سازان هندی MDH و Everest است که هنگ کنگ فروش برخی از محصولات خود را به اتهام داشتن سطوح بالای آفت کش های سرطان زا متوقف کرد.

به گزارش شفقنا از رویترز، سخنگوی سازمان غذا و دارو آمریکا روز جمعه به رویترز گفت: «سازمان غذا و دارو از گزارش‌ها آگاه است و در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره این وضعیت است».

هنگ کنگ در این ماه فروش سه مخلوط ادویه MDH و مخلوط ادویه اورست را برای «کاری ماهی» به حالت تعلیق درآورد. سنگاپور دستور فراخوانی از مخلوط ادویه اورست را نیز صادر کرد و گفت که حاوی سطوح بالایی از اکسید اتیلن است که برای مصرف انسان نامناسب است و با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خطر ابتلا به سرطان است.

رویترز اولین خبرگزاری است که بررسی FDA ایالات متحده را در مورد آلودگی ادعایی محصولات ادویه هندی گزارش می دهد. MDH و اورست بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهارنظر در این مورد پاسخ ندادند.

اورست قبلا گفته بود ادویه های آن برای مصرف بی خطر هستند. MDH تاکنون به سوالات مربوط به محصولات خود پاسخی نداده است.

ادویه های MDH و اورست از محبوب ترین ادویه ها در هند هستند و در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی نیز فروخته می شوند. تنظیم کننده مواد غذایی هند، سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند (FSSAI)، اکنون در حال بررسی استانداردهای کیفی این دو شرکت، پس از اقدامات در هنگ کنگ و سنگاپور است.

منبع: رویترز

نظر شما