شناسهٔ خبر: 66359329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها/ پرداخت 117 همت تسهیلات بدون ضامن واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها/ پرداخت 117 همت تسهیلات بدون ضامن

به گزارش اکوایران، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، در مراسم رونمایی از برات الکترونیک با اشاره به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانک‌ها، ابزارهای جدید تامین مالی در بنگاه‌ها را از برنامه‌های خود عنوان کرد. وزیر اقتصاد ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...را

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، در مراسم رونمایی از برات الکترونیک با اشاره به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانک‌ها، ابزارهای جدید تامین مالی در بنگاه‌ها را از برنامه‌های خود عنوان کرد.

وزیر اقتصاد ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...را از جمله این برنامه‌ها دانست.

خاندوزی در ادامه افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاه‌های مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد. در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاه‌ها ایفا کند. برای هر کدام از بانک‌های کشور با توجه به نوع کسب و‌کار آنها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روش‌های موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانک‌ها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تامین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود. سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت در سال قبل به بیش از 270 همت رسیده است. همچنین به میزان قابل توجهی به سرمایه بانک‌های دولتی در سه سال اخیر اضافه شده است.

150همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

وزیر اقتصاد با اشاره به واگذاری 150 همت از اموال مازاد بانک‌ها عنوان کرد: 54 همت از اموال مازاد بانک‌ها در دولت‌های قبل به فروش رفته بود که امیدواریم باتوجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد افزایش در واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باشیم.

​خاندوزی همچنین اظهار داشت: سهم تسهیلات خرد خانوار در سال قبل به 19 درصد رسیده و 117 همت تسهیلات بدون ضامن تا به امروز پرداخت شده است.

منبع: ecoiran-62302

نظر شما