شناسهٔ خبر: 66354178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

شکیبایی در گفتگو با شهدای ایران مطرح کرد؛

وعده صادق و تاثیر آن بر فروپاشی اسراییل / ضرورت پاسخ درخور و متناسب  با حجم  جنایت رژیم صهیونیستی

بدون شک اگر جمهوری اسلامی ایران به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ نمی‌داد، احتمالاً سطح اقدامات بعدی رژیم بالاتر می رفت چه بسا اینکه ممکن بود که تعرض آنها  در سطوح بالاتر می رفت و این مو ضوع بسیار بسیار خطرناک بود.

صاحب‌خبر -

مهدی شکیبایی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری     شهدای ایران  در خصوص تاثیر عملیات وعده صادق بر روند فروپاشی رژیم صهیونیستی گفت:  یک بحث در رابطه با ضرورت این حمله مربوط به تقابل میان اسرائیل و رژیم صهیونیستی می شود و یک بخش دیگر مربوط به اتفاقاتی ست که  در غزه و رفح اتفاق افتاده است. 

وی افزود:   نیاز بود و اهمیت داشت که جمهوری اسلامی ایران مقابله به مثل کند. به هر حال این رژیم به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کرده بود و نیاز بود در همان سطح هم به رژیم پاسخ داده شود.  

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: به هر حال یک مدتی بود که رژیم با ترور دانشمندان هسته‌ای، خرابکاری در مراکز هسته‌ای و حمله اماکن نظامی یا حتی دیپلماتیک ما در سوریه جنایت های خود را دنبال می کرد.  ترور شهید  فخری زاده و همینطور شهید صیاد خدایی هم از این دست جنایات رژیم صهیونیستی بود که سطح تقابل را بالا برد. 


شکیبایی مطرح کرد: به گونه‌ای که هر بار که یک اقدام جنایتکارانه انجام می داد،  یک خط را تعیین می‌کرد و تلاش می‌کرد که مرحله بعد این خط را بسط دهد و شدت جنایت خود را  بیشتر کند.

وی اضافه کرد:   رژیم اسراییل خط قرمز ها را رد کرد و سطح تقابلات را تا جایی بالا برد که در نهایت به جایی رسید که به یک محل دیپلماتیک که دارای مصونیت بین المللی هست حمله کرد.

 این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: بدون شک اگر جمهوری اسلامی ایران به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ نمی‌داد، احتمالاً سطح اقدامات بعدی رژیم بالاتر می رفت چه بسا اینکه ممکن بود که تعرض آنها  در سطوح بالاتر می رفت و این مو ضوع بسیار بسیار خطرناک بود.


شکیبایی در پایان به ضرورت یک پاسخ درخور و متناسب  با حجم  جنایت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ایران یک حد یقف و یک خط قرمز را برای  رژیم کشید و اجازه نداد که در واقع سطح اقدامات رژیم بیشتر از این بالا برود.

نظر شما