شناسهٔ خبر: 66353501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کره شمالی «آمریکا» را به سیاسی کردن مسائل حقوق بشر متهم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- کره شمالی روز شنبه آمریکا را به سیاسی کردن حقوق بشر در این کشور شرق آسیا متهم و آنچه را که تحریک و توطئه سیاسی خواند، محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه و ضد کره شمالی، انتخاب های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

این سخنگو از فرستاده ویژه حقوق بشر کره شمالی در دولت جو بایدن، یعنی جولی ترنر نام برد و اظهارات او را علیه کره شمالی محکوم کرد. ترنر در گزارش سالانه این هفته وزارت امور خارجه «مسائل مهم حقوق بشر» در کره شمالی را تشریح کرده بود. ترنر به گزارش‌های موثق در مورد «قتل‌های خودسرانه یا غیرقانونی، از جمله ناپدید شدن اجباری، شکنجه یا رفتار یا مجازات ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز توسط مقامات دولتی» اشاره کرد.

در همین حال سخنگوی اداره ملی توسعه هوافضای کره شمالی گفت: ما ماموریت حیاتی خود را همانطور که برنامه ریزی کرده ایم انجام خواهیم داد تا قابلیت های شناسایی فضایی خود را برای تضمین امنیت کشورمان افزایش دهیم.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما