شناسهٔ خبر: 66344177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ترکیه: سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» و «ی‌پ‎‌گ» جایی در آینده سوریه ندارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «احمد یلدیز» نماینده ترکیه در سازمان ملل متحد تأیید کرد که گروه‌های PKK/YPG جایی در آینده سوریه ندارد، زیرا این سازمان‌ها «بزرگترین تهدید علیه تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه» است و همچنان به دستور کار خود در شمال شرق کشور برای ترویج تجزیه طلبی و خرابکاری ادامه می‌دهد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه تی‌آرتی عربی نوشت:‌ «یلدیز در سخنرانی خود در شورای امنیت هشدار داد که پ.ک.ک و ی.پ.گ “بزرگترین تهدید برای تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه” است، زیرا این کشور به طور نگران کننده‌ای در برابر تبدیل شدن به میدان جنگ برای خصومت‌های بیشتر در خاورمیانه آسیب پذیر است».

وی با تاکید بر اینکه در آینده سوریه جایی برای سازمان‌های تروریستی وجود ندارد، بهره برداری این سازمان از امکانات غیرنظامی به نفع خود و اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم محلی را محکوم کرد.

نماینده ترکیه بر لزوم فوری تلاش‌های بین‌المللی هماهنگ برای مقابله با بحران چند وجهی که سوریه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید کرد و گفت: نمی‌توانیم وضعیت بی‌ثبات سوریه در چهاردهمین سال درگیری را نادیده بگیریم.

یلدیز از همه طرف‌های ذی‌ربط خواست تا از اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را تشدید کند، خودداری کنند و همچنین بر نیاز به احیای روند سیاسی مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت که خواستار آشتی ملی برای رسیدگی به علل اصلی درگیری است، تأکید کرد.

وی حمایت خود را از کمیته قانون اساسی به عنوان یک موضوع مهم برای مذاکرات بین رژیم بشار اسد و مخالفان اعلام کرد و خواستار برگزاری سریع آن بدون تاخیر در مورد موضوعات مربوط به محل مذاکرات شد.

طی سال‌های گذشته، نیروهای ترکیه با همکاری ارتش ملی سوریه، عملیات‌های «سپر فرات»، «شاخه زیتون» و «چشمه صلح» را در شمال سوریه علیه داعش و پ‌ک‌ک/YPG انجام داده‌اند.

در این سه عملیات، این نیروها هزاران کیلومتر از تروریست‌ها را پاکسازی کرده و برای صدها هزار سوری فرصتی فراهم کردند تا سالم به سرزمین‌های خود بازگردند.

این خبر را در وبگاه تی‌آرتی عربی ببینید

نظر شما