شناسهٔ خبر: 66331798 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

با یادی از زنده‌یاد امیرحسین فردی ۳؛

فریبا یوسفی: مدیریت فرهنگی یا فرهنگ مدیریت در امیرحسین فردی

فریبا یوسفی که به واسطه حضور در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با امیرحسین فردی همکاری داشته، یاد و خاطر این هنرمند و نویسنده معاصر را با بیان خاطرات زنده کرد.

صاحب‌خبر -

فریبا یوسفی در سالروز درگذشت امیرحسین فردی در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: توفیق داشتم هرچند در زمان کوتاهی با مرحوم فردی همکار باشم. وقتی ایشان مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی شدند این زمینه همکاری بوجود آمد و توفیق بزرگی بود تا با چنین شخصیتی آشنا شوم.

او با تاکید بر اینکه مرحوم فردی در انجام فعالیت‌های ادبی پیشرو بود یادآور شد: نوع رابطه‌ مرحوم فردی با همکاران بی‌نظیر بود. با حضور ایشان متوجه شدم که یک انسان در چنین موقعیتی تا چه حد می‌تواند منبع و سرمنشا خیر باشد و تا چه حد در دل همکاران احساس آرامش و امنیت خاطر ایجاد کند. به خصوص به عنوان یک خانم این احساس همراهی و دلسوزی و پیگیری بیشتر به چشم می‌آمد. امور اداری و دفتری را به دقت پیگیری می‌کردند. در زمینه کاری به گونه‌ای رفتار می‌کرد که نیاز نبود کارمندی برای مطالبه حق خود یا هر درخواست یا موضوعی پیگیری یا مراجعه مکرر داشته باشد. این رویکرد و شیوه‌ای است که باید تقویت شود، خصوصا در مدیریت‌های فرهنگی تا بنای امور اداری در جامعه اصلاح شود.

یوسفی همچنین افزود: در دوره مدیریت امیرحسین فردی امنیت خاطری که برای انجام امور فرهنگی در محیط کار نیاز بود، فراهم می‌شد و این امنیت و آرامش می‌توانست تأثیر مستقیمی بر بازدهی کار و پیشبرد موثر آن و افزایش سطح خلاق کار داشته باشد. امیرحسین فردی خیلی زود از بین ما رفت و همکاران ما در این مرکز احساس می‌کردند، پدرشان را از دست داده‌اند و این لفظ پدر نه به خاطر سن و سال امیرحسین فردی بلکه به دلیل منش و رفتار ایشان با همکاران بود.شیوه و رفتار ایشان و نوع دقت و صمیمت‌شان در کار، خاطرات خوش و ماندگاری برای ما به یادگار گذاشت. از نام این نویسندهٔ متعهد و انسان شریف همواره به بزرگی و شایستگی یاد می‌شود.

نظر شما