شناسهٔ خبر: 66264031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هنیه: به رفح حمله شود، مقابله می‌کنیم هنیه: به رفح حمله شود، مقابله می‌کنیم

به گزارش شبکه شرق، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت فلسطینی‌ها در دام فریبکاری واشنگتن و تل‌آویو نمی‌افتند و اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح حمله کند، مقاومت آماده دفاع و مقابله است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه تصریح کرد که فلسطینی‌ها در دام فریبکاری واشنگتن و تل‌آویو نمی‌افتند و اگر دشمن

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت فلسطینی‌ها در دام فریبکاری واشنگتن و تل‌آویو نمی‌افتند و اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح حمله کند، مقاومت آماده دفاع و مقابله است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه تصریح کرد که فلسطینی‌ها در دام فریبکاری واشنگتن و تل‌آویو نمی‌افتند و اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح حمله کند، مقاومت آماده دفاع و مقابله است.

 «موضع واشنگتن درباره حمله به رفح فریبکارانه است. فلسطینی‌ها در دام تقسیم نقش‌ها میان آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌افتند». این بخشی از گفت‌وگوی اسماعیل هنیه با خبرگزاری آناتولی است.

وی افزود که اگر دشمن بخواهد به رفح حمله کند، «ملت فلسطین پرچم سفید را بالا نخواهد برد و مقاومت آماده دفاع از خود است». 

هنیه در خصوص روند مذاکرات درباره آتش‌بس گفت که رژیم اسراییل با آتش‌بس موافق نیست، چیزی که می‌خواهد بازگرداندن اسرایش و از سرگیری جنگ است و این میسر نیست. 

هنیه در ادامه مصاحبه خود به موضوع گسترش دایره جنگ در منطقه پرداخت و رژیم اسراییل را عامل این امر دانست و افزود که دامنه مقابله با اسرائیل در منطقه اعم از لبنان، عراق، یمن، سوریه و ایران در حال گسترش است و همه اینها به تداوم تجاوزات، نبرد و جنگ نابودی علیه نور غزه مرتبط است. هرگاه تهاجم به غزه متوقف شود، این جبهه‌ها قطعاً «آرام» خواهند شد.

این در حالی است که بر اساس آخرین جزئیات منتشر شده از مذاکرات آتش‌بسی که اخیرا در قاهره برگزار شد، حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را که تنها مطالبات طرف اسراییل را شامل می‌شد، رد کرده است.

حماس بار دیگر تاکید کرده که با توافقی که شامل تاریخ دقیق توقف جنگ غزه، بازگشت آوارگان و امدادرسانی به آنها پیش از هر گونه تبادل اسرا نباشد، موافقت نخواهد کرد.


رئیس‌دفتر سیاسی حماس درباره روز پس از جنگ غزه و طرفی که مسؤول اداره نوار غزه خواهد بود، بر این موضوع تاکید کرد که «اداره نوار غزه باید طبق اراده فلسطینی‌ها باشد».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که مقاومت از هر نیروی عربی یا اسلامی استقبال می‌کند که به مردم ما برای آزادی کمک کند نه این‌که بخواهد از رژیم اشغالگر حمایت کند.

 

منبع: sharghdaily-927399

نظر شما