شناسهٔ خبر: 66259013 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

برتری های چمن مصنوعی به نسبت طبیعی در فضای سبز

صاحب‌خبر -

 

چمن مصنوعی، یک بستر پلیمری با الیاف سنتزی است که بافتی شبیه به چمن طبیعی دارد. این نوع چمن اولین بار در امریکا و در سال 1966 ساخته شد و اینروزها در بسیاری از ورزشگاه‌ها، پارک‌ها و حتی منازل می‌توانیم آن را ببینیم. اما سوال اینجاست که چرا استفاده از چمن‌ مصنوعی‌ها تا این اندازه محبوب شده است؟ چه ویژگی‌هایی در چمن مصنوعی وجود دارد که در نمونه‌های طبیعی دیده نمی‌شود؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

5 مزیت اصلی چمن مصنوعی نسبت به پوشش‌های طبیعی

ممکن است هر فردی بسته به نیاز خود مزایای متفاوتی را در مورد چمن مصنوعی عنوان کند؛ اما ما سعی کردیم به مواردی اشاره کنیم که اهمیت بیشتری دارند:

1. دوام و ماندگاری همیشگی

چمن مصنوعی قابلیت استفاده در هر شرایط آب و هوایی را دارد و می‌توانید آن را در مناطق مختلفی با آب‌وهوای معتدل، گرم، خشک و کوهستانی به کار ببرید. حتی اگر این پوشش‌ها در معرض آفتاب، بارش برف و باران هم قرار بگیرند؛ باز هم کیفیت و ظاهر اولیه خود را از دست نمی‌دهند و به همان شکل اولیه باقی خواهند ماند. با خرید چمن مصنوعی برای سطوح مورد نظر خود می‌توانید تا سال‌ها از زیبایی و جذابیت آن دقیقا شبیه به همان روز اول لذت ببرید.

2. عدم نیاز به مراقبت

چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی نیاز کمتری به نگهداری دارد. در چمن طبیعی، نیاز به آبیاری، فراهم کردن نور، کوتاه کردن چمن، کوددهی، هرس کردن و مراقبت از خاک و از بین بردن آفات است که گاهی هزینه و زمان زیادی را نیاز دارند. در مقابل چمن مصنوعی نیازی به این همه مراقبت نداشته و همیشه سبز و تازه باقی می‌ماند.

3. امکان اجرا روی سطوح مختلف

چمن مصنوعی قابلیت نصب و اجرا روی سطوح مختلف را دارد. می‌توانید آن را روی سطوح مسطح، بتنی، چوبی، شنی و حتی سقف‌ها و دیوارها نصب کنید. در واقع به دلیل ساختار و حفرات موجود در زیر چمن مصنوعی، آب به خوبی از زیر آن عبور می‌کند و تجمع صورت نمی‌گیرد؛ اما برای چمن طبیعی باید زهکشی یا فعالیت‌هایی از این قبیل انجام شود که زمانبر خواهد بود.

4. امکان جا به جایی آسان

یکی دیگر از مزایای اصلی چمن مصنوعی امکان جابه‌جایی راحت‌تر آن نسبت به نمونه‌های طبیعی است. این پوشش با روش‌های مختلف روی سطوح مورد نظر شما می‌چسبد؛ اما روش نصب هرچه که باشد، می‌تواند به راحتی جدا شده و در مکان دیگری نصب شود. در مورد چمن طبیعی این جابه‌جایی امکان‌پذیر نیست.

5. وجود طیف و رنگ گسترده

چمن مصنوعی طیف گسترده‌ای از طرح و رنگ‌ها را دارد. این طرح‌ها شامل چمن مصنوعی بالکن و تراس ، بین سنگ ، مدل‌های مخصوص روف گاردن، چمن مصنوعی دیواری و... است. همچنین، این پوشش‌ها در رنگ‌های سبز، بنفش، نارنجی، زرد و دیگر رنگ‌های تیره و روشن قابل سفارش هستند. به علاوه ارتفاع چمن مصنوعی نیز بسته به نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد. برای برخی از محیط‌ها مانند تراس، حیاط یا پشت بام نمونه‌های متوسط و بلند مناسبند و برای فضاهایی مثل اتاق کودک آنهایی که الیاف کوتاه دارند، انتخاب بهتری خواهد بود.

 

مشخصات یک چمن مصنوعی خوب

مزایایی که برای چمن مصنوعی گفته شد را زمانی حس می‌کنید که محصولی با جنس مناسب و مرغوب را خریده باشید. چند ویژگی کلی وجود دارد که نشان می‌دهد یک چمن مصنوعی از مرغوبیت کافی برخوردار است:

  1. چمن مصنوعی خریداری شده باید در برابر اشعه UV مقاوم باشد تا در اثر تابش مداوم آفتاب رنگش تغییر نکند.
  2. چمن مصنوعی باید از موادی با کیفیت بسیار بالا ساخته شود تا در برابر آب و یخ زدگی مقاوم باشد.
  3. چمن مصنوعی بهتر است فیبر غیرجاذب داشته و ویژگی‌هایی مثل غیر قابل اشتعال بودن و مقاومت در برابر پوسیدگی و سوراخ شدن هم در آن وجود داشته باشد.

تنها با وجود این ویژگی‌ها چمن مصنوعی قابل استفاده در فضاهای مختلف بوده و در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت مانند آفتاب، باران، برف و سرما مقاومت می‌کند.

 

خرید بهترین چمن مصنوعی از فروشگاه اینترنتی چمنزار

خرید چمن مصنوعی با بهترین قیمت و باکیفیت تنها از فروشگاه‌هایی امکان‌پذیر خواهد بود که به طور اختصاصی در این زمینه فعالیت می‌کنند. چمنزار گزینه‌ای مناسب برای این کار است. محصولات این فروشگاه با تراکم‌های متفاوت و استانداردهای لازم بوده و کیفیتی که دارند باعث شده تا طول عمرشان طولانی‌تر شود. در این مجموعه کارشناسانی حاضر هستند که پروسه خرید را برایتان ساده‌تر کرده و اطلاعات لازم را در زمینه این محصول به شما ارائه می‌دهند.

 

نظر شما