شناسهٔ خبر: 66202846 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک پزشک: عطاری ها محلی برای درمان بیماری و یا تجویز نسخه نیستند

صاحب‌خبر -

شفقنا_ رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: عطاری ها محلی برای درمان بیماری و یا تجویز نسخه نیستند و از مردم درخواست می شود صرفا جهت دریافت داروهای تجویزی و نسخه شده توسط متخصصان طب سنتی به عطاری ها مراجعه کنند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این دانشگاه ،”سید مهدی هاشمی باجگانی” در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور افزود: گاهی در عطاری ها، داروهای غیرمجاز و ترکیبی، بدون اینکه مورد تایید وزارت بهداشت باشد، تجویز و عرضه می شود که در این زمینه مقرر شد بازرسی هایی به صورت مشترک توسط سازمان غذا و دارو،مراجع قضایی و اتاق اصناف صورت گیرد.

وی اظهار داشت: مردم باید سایت های غیرمجاز مبلغ دارو و مواد آرایشی و بهداشتی را به پلیس فتا معرفی نمایند چرا که بسیاری از محصولات عرضه شده توسط این سایت ها،غیرقانونی و آسیب رسان به سلامت هستند.

دکتر هاشمی باجگانی ادامه داد: ترکیبات و داروهای تجویزی این افراد و سایت ها، غیراستاندارد است و مورد تایید سازمان غذا و دارو نمی باشد و مردم برای تهیه این موارد باید به مراجع تخصصی،پزشکان و یا سایت هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند، مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر،مشکل خاصی در زمینه توزیع دارو در استان نداشته ایم گفت: در زمینه توزیع شیر خشک هم با توجه به اینکه سامانه های ثبت شیرخشک در استان فعال شده، تنها به افراد واجد شرایط بعد از ثبت در سامانه تیتک تحویل می شود و مشکل خاصی در زمینه توزیع شیر خشک نداریم.

نظر شما