شناسهٔ خبر: 66197510 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

روز واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص شد/ بانک یا پتروشیمی؛ مالک سرخ آبی‌ها کدامیک خواهند بود؟

محمد شروین اسبقیان، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره مالکیت سرخ‌آبی‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

محمد شروین اسبقیان، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره مالکیت سرخ‌آبی‌ها و آخرین اخبار درباره واگذاری آنها گفت: واگذاری این دو باشگاه که جزو مفاخر ورزش و افتخار کشور هستند در دست سازمان خصوصی سازی است و کار را به جد دنبال می‌کنند اما سوم اردیبهشت به عنوان روز واگذاری تعیین شده است. یکی از آرزوهای دیرینه طرفداران این دو تیم مشخص شدن تکلیف این دو باشگاه است. در دولت‌های گذشته اتفاق خاصی برای واگذاری این دو باشگاه رخ نداد و آقای هاشمی (وزیر ورزش) به طور جد پیگیر این موضوع هستند. حتی شخص رئیس جمهور نیز به این موضوع ورود پیدا کردند. اکنون که روز آن مشخص شده قطعا سازمان خصوصی سازی نیز پیگیر آن خواهد بود که این واگذاری انجام شود.

معاون وزیر ورزش، درباره شایعات اخیر مبنی بر واگذاری استقلال به پتروشیمی و پرسپولیس به مجموعه‌ای از بانک‌ها اظهار کرد: اینها صحبت‌هایی است که در فضای مجازی وجود دارد. روز واگذاری که سوم اردیبهشت است مشخص می‌شود که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر این واگذاری‌ها به بانک و پتروشیمی انجام شود آیا وزارت ورزش کرسی هیات رئیسه در این دو باشگاه خواهد داشت یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اجازه دهید این واگذاری صورت بگیرد. وزیر ورزش بارها گفته وزارت ورزش دنبال تیم‌داری و باشگاه‌داری نیست، به خصوص در این دوره. همان طور که شاهد بودید امروز من در رای گیری شرکت نکردم، سرنوشت انتخابات را ورزشکاران و اعضای مجمع تعیین کردند. ما دنبال این قضایا نیستیم که هیات مدیره داشته باشیم یا دخالت کنیم. به عنوان وزارت ورزش ناظر هستیم و این تاکیدی است که وزیر ورزش به این موضوع اعتقاد دارد که مدیریت ورزشی را باید ورزشی ها انجام دهند.

بیشتر بخوانید: استقلال و پرسپولیس در فرابورس/ جزییات نحوه و شرایط واگذاری سرخابی‌ها +سند

نظر شما