شناسهٔ خبر: 66195022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ: امسال تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب با ابعاد بسیار گسترده تری انجام می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امسال تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال های گذشته انجام و مناطق محروم هم در این طرح دیده می شود.

به گزارش شفقنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت  در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم، مقرر شد تا  برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال های گذشته انجام شود.

او ادامه داد:  سال های سال است که در وزارت فرهنگ برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه یارانه خرید کتاب تخصیص می یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این  طرح را  توسعه می دهیم و مناطق محروم هم در این طرح دیده می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: با استفاده از سامانه های فروش برخط  که در اختیار مان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

او یادآور شد: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور از جمله شهرها و روستاها در عرض 10 دقیقه می توانند وارد سامانه شوند و  کتاب مورد نظر خود را  خرید کنند و به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرند. به عبارتی هر شهروند ایرانی اگر در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آنها  تحویل داده می شود.

اعزام حدود 90 هزار زائر ایرانی به حج تمتع  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین اقدامات برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع 1403 گفت: حاجیان ایرانی حدود ۹۰ هزار نفر هستند که از اواخر اردیبهشت ماه اعزام زائران به سرزمین وی آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته است، عنوان کرد: انشاالله اعزام زائران بدون مشکل و با ارز مبادله‌ای صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی به اقدام وزارت ارشاد در حوزه اقتصادی اشاره و اظهار کرد: در شورای فرهنگی عمومی برای اولین بار حوزه اقتصاد را برای پیشرفت اقتصادی با پیوست فرهنگی توام کردیم و تلاش داریم در حوزه اقتصاد و پیشرفت های اقتصادی همه الزامات و ملاحظات فرهنگی دیده شود. معتقدم پیوست فرهنگی بسیار خوبی تدوین شده که به زودی این طرح را منتشر می کنیم.

وی با اشاره به تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش ایرانی _ اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ما اسنادی را می‌نویسیم که بعد از ابلاغ بلافاصله اجرایی و عملیاتی شود و نتایج را همه مردم در حوزه های مرتبط مشاهده کنند. سال گذشته کار پیش تولید تعدادی از فیلم ها آغاز شده و همچنین انعقاد قرارداد شش کار از زمستان سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: همکاران من در سازمان سینمایی و بنیاد فارابی پیگیر هستند تا سایر حوزه های تولید فیلم نیز این موضوع را در دستور کار خود قرا دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در جشنواره فجر ۴۳ چند فیلم از موضوع غزه، فلسطین و عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی و همه حماسه های که در این مدت اخیر رخ داده در پرده نقره ای سینما به تصویر درآید.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت بلیت کنسرت ها، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بناست با همکاری تهیه‌کنندگان، بلیت اجراهای صحنه‌ای بیش از حد گران نشود. در حال حاضر قیمت این بلیت‌ها حداکثر ۹۰۰ هزار تومان است.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت های خود به عملیات «وعده صادق» اشاره و خاطرنشان کرد: پاسخ ایران به اسرائیل، مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه، عظمت و قدرت فرزندان انقلاب اسلامی را به رخ همگان کشید. از همه بزرگوارنی که در این مسیر تلاش و جهاد کردند، تشکر می‌کنم و به روح شهدای حادثه تروریستی در کنسولگری ایران در دمشق درود و سلام می‌فرستم.

نظر شما