شناسهٔ خبر: 66166347 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

افزایش نیم درصدی فرزندآوری در قم

19 دی آنلاین: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال ۱۴۰۱، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -
مهدی مصری روز دوشنبه در جلسه جوانی جمعیت در قم، افزود: قطعا یکی از دلایل این رشد جمعیت، برگرفته از اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان است که باید گسترش یابد.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری، افزود: باید در این راستا با تمام توان برنامه‌ریزی کرد و اقدامات لازم انجام شود.
وی به اقدامات صورت گرفته در راستای فرزندآوری اشاره و بیان کرد: میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت به‌صورت مستمر و هر هفته درمحل برگزاری نماز جمعه قم درمصلای قدس برپاست.
مصری افزود: در راستای جوانی جمعیت، کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در ایام نیمه شعبان با حضور شبانه‌روزی در مسجد جمکران اقدام به ارائه مشاوره فرزندآوری و باروری سالم کردند.
به گفته وی، ۱۷ تیم مشاوره با استقرار در شبستان‌ها و صحن‌های مسجد جمکران در قالب پویش نوسرباز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت مشاوره لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه نمودند.
پویش نوسرباز از اربعین سال گذشته آغاز شد و در اعیاد نیمه شعبان به‌صورت شبانه روزی در مسجد جمکران انجام پذیرفت و هم اینک نیز سه‌شنبه شب‌ها در این مکان مقدس تیم‌های مشاوره در راستای جوانی جمعیت فعال هستند. 
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه اقدامات انجام گرفته در راستای جوانی جمعیت دانشگاه برتر در سطح کشور شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.

نظر شما