شناسهٔ خبر: 66134947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

اردن خواهان جلوگیری از تنش بیشتر در منطقه شد

دولت اردن امروز در واکنش به تحولات منطقه، خواستار ممانعت از تنش بیشتر در منطقه شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«مهند المبیضین» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن اعلام کرد: آنچه رخ داد رویارویی اسرائیل و ایران است و ما خواستار عدم تنش هستیم تا اوضاع به سمت جنگ منطقه ای پیش نرود.

وی افزود: اردن خواستار عدم تنش است تا اوضاع به سمت جنگ منطقه ای سوق پیدا نکند.

المبیضین بیان کرد: دولت اردن خواستار تعامل جدی و مسئولانه با خطرات تشدید تنش منطقه ای و تبعات آن است. اردن از همه طرف‌ها می خواهد که خویشتندار باشند و با مسئولیت با بحران‌ها برخورد کنند.

وی از رسانه های این کشور نیز خواست که با مسئولیت پذیری عالی در اطلاع رسانی عمل کنند.

وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن بیان کرد: نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی ما آماده مقابله با هر آنچه امنیت و ثبات کشور را به مخاطره اندازد، هستند.

پیش از این نیز عربستان و قطر و برخی کشورهای دیگر خواستار خویشتنداری شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

نظر شما