شناسهٔ خبر: 66121307 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از دبی مقصد محبوب انگلیسی‌ها تا اولین حضور فیلم سینمایی عربستانی در جشنواره کن

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، الخلیج اونلاین، العربی الجدید، خبرگزاری رسمی عراق والجزیره.

صاحب‌خبر -

البیان: دبی یکی از محبوب ترین مقاصد برای مسافران منچستر است

به گزارش وب سایت British Business Live، فرودگاه منچستر در ماه مارس گذشته رکورد ترافیک مسافری را به ثبت رساند و دبی در کنار دوبلین و آمستردام در فهرست محبوب ترین مقاصد قرار گرفت.

دبی با تعداد مسافران به 92554 نفر در رتبه سوم قرار گرفت، زیرا به عنوان یک مقصد گردشگری مستقل در نظر گرفته می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که دبی به دلیل داشتن سواحل و آغوش بسیاری از نمادهای معماری و مهندسی و آسمان خراش ها و همچنین یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان و بسیاری از سواحل و پارک های تفریحی در میان محبوب ترین مقاصد فرودگاه منچستر انتخاب شده است. 

این گزارش‌ به بریتانیایی‌ها توصیه می‌کنند که از برج خلیفه، بلندترین برج جهان دیدن کنند 

 

 

العربی الجدید: استقبال گسترده اردنی ها از خودروهای برقی

همزمان با رقابت شدید بین خودروسازان و نمایندگی های آنان، تقاضا برای خرید خودروهای برقی در اردن در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 122 درصد افزایش نشان می دهد.

محمد بستنچی، رئیس اداره سرمایه گذاران مناطق آزاد اردن اعلام کرد بازار خودروهای برقی همچنان با رشد قابل ملاحظه ای روبرو است بطوری که در سه ماه اول امسال بخش زیادی از عملیات ترخیص کالا مربوط به خودروهای برقی به تعداد 12617 خودرو بوده در حالی که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته 5686 دستگاه خودرو بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تقاضای زیاد برای خودروهای برقی در اردن، علاوه بر قیمت بالای سوخت، به دلیل مزایای دیگری است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق:  السودانی: هدف از سفر به امریکا فعالسازی بندهای توافقنامه چارچوب استراتژیک است

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق پیش از سفر به امریکا تاکید کرد که این سفر در شرایط دقیق و حساس در سطح روابط با امریکا و در شرایط منطقه و تحولات غزه و نگرانی ها از گسترش درگیری در منطقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد که هدف از این سفر انتقال روابط با امریکا به مرحله ای جدید شامل فعالسازی بندهای توافقنامه چارچوب استراتژیک است که در راستای برنامه دولت با تمرکز بر اصلاحات اقتصادی، مالی و اصلاحات در سایر بخش های مهم و شراکت سازنده با کشورهای مختلف جهان است، قرار دارد.

 

 

الجزیره: برای اولین بار حضور فیلم سینمایی عربستانی در جشنواره کن

برای اولین بار در تاریخ، عربستان سعودی با یک فیلم اثر «توفیق الزیادی» که قرار است در بخش «نوعی نگاه» به نمایش دربیاید در جشنواره کن شرکت می‌کند.

این فیلم اولین فیلم عربستانی است که در جشنواره کن حاضر می‌شود و همچنین اولین فیلم عربستانی است که به صورت کامل در استان العلا، در شمال غرب عربستان، فیلمبرداری شده است.

همچنین فیلم «همه تودة را دوست دارند» اثر نبیل عیوش، کارگردان مهم مراکشی، نیز دیگر فیلم از کشورهای عربی است که در این دوره جشنواره حضور دارد.

فیلم «مبتدی» اثر علی عباسی، کارگردان ایرانی، که درباره زندگی حرفه‌ای دونالد ترامپ در مقام یک فعال اقتصادی است، هم در این جشنواره حضور دارد.

 

 

الخلیج اونلاین: بانک های سعودی فرصت های بهتری را برای سرمایه گذاران چینی فراهم می کنند

گزارشی که توسط بلومبرگ اینتلیجنس منتشر شد، بیان کرد که یک صندوق سرمایه گذاری معامله شده که سهام عربستان را در هنگ کنگ ردیابی می کند، احتمالاً فرصتی را برای سرمایه گذاران چینی فراهم می کند تا در بانک های عربستان که از نظر بازده و ریسک بهتر در نظر گرفته می شوند، سرمایه گذاری کنند.

این گزارش می افزاید که این صندوق که سال گذشته راه اندازی شد، اولین صندوق در آسیا است که بر سهام فهرست شده در ریاض متمرکز شده و دارایی های آن بیش از یک میلیارد دلار است و صندوق سرمایه گذاری عمومی بزرگترین سرمایه گذار در آن است .

 

نظر شما