شناسهٔ خبر: 66057822 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

امکانات ویژه تلفن های اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

صاحب‌خبر -

کسب وکارهای کوچک در آغاز مسیر خود، بودجه چندانی ندارند. این نوع کسب وکارها حتی پس از گذشت زمان نیز، ترجیح می دهند هزینه زیادی صرف خرید مکان های بزرگ نکنند؛ حتی تعدادی از آن ها فعالیت مجازی دارند و اصلا به مکان خاصی محدود نیستند. به همین دلیل، استفاده از خدمات تلفن اینترنتی که محدود به مکان خاصی نیست و هزینه کمتری نسبت به تلفن سنتی دارد، برای این بیزینس ها مناسب تر است. امکانات ویژه تلفن های اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک بسیار زیاد است و می تواند منجر به برقراری ارتباط های باکیفیت و بهینه با مشتریان شود. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر با این نوع تلفن ها و مزایای آن ها آشنا شویم. 

امکانات ویژه تلفن های اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن های قدیمی برای انتقال داده های صوتی، از سیم کشی و سیستم های آنالوگ استفاده می کردند. در مقابل آن تلفن ها که نیاز به تجهیزات پیچیده ای داشتند، تلفن های اینترنتی روی کار آمدند که داده ها را بر بستر اینترنت منتقل می کنند. این نوع تلفن ها نیازی به سیم کشی طولانی ندارند و تنها با اتصال به اینترنت پرسرعت، می توان به راحتی با دیگران تماس برقرار کرد. 

تلفن های اینترنتی از فناوری جدیدی به نام VoIP استفاده می کنند. این پروتکل، مخفف عبارت Voice over Internet Protocol است که به معنای انتقال داده های تلفنی روی بستر اینترنت است. این خطوط مجازی با هزینه بسیار پایینی که دارند، می توانند انتخاب مناسبی برای اغلب کسب وکارها باشند؛ به همین دلیل کسانی که قصد دارند با مشتریان خود ارتباطی بهینه داشته باشند، باید از همان ابتدا به خرید خط تلفن ابری فکر کنند.

 

مزایای تلفن اینترنتی برای کسب وکارهای کوچک

کسب وکارهای کوچک به دلیل وجود مزایای زیر، ترجیح می دهند به جای تلفن های سنتی از تلفن اینترنتی استفاده کنند:

۱- هزینه نصب و نگهداری پایین

کسب وکارهای کوچک، عموما بودجه زیادی برای راه اندازی خطوط تلفن از طریق مخابرات ندارند، زیرا این نوع تلفن ها نیاز به سیم کشی و تجهیزات بسیار سنگین دارند. تلفن اینترنتی برای ارتباط این نوع کسب وکارها با مشتریان بسیار مناسب تر است. 

۲- عدم محدودیت به مکان های خاص

یکی از مشکلات کسب وکارهای کوچک هنگام خرید خطوط تلفن سنتی، این است که این تلفن ها محدود به مکان خاصی هستند. این موضوع باعث می شود این کسب وکارها که اغلب به صورت مجازی یا در مکان های موقت و اجاره ای فعالیت می کنند، دچار مشکلاتی شوند. تلفن های اینترنتی چنین محدودیتی ندارند و از همه جا در دسترس هستند. 

۳- مدیریت آسان تماس ها

سازمان های کوچک نمی توانند نیروهای زیادی برای مدیریت و نظارت بر تماس ها استخدام کنند. از آنجایی که تلفن های اینترنتی به راحتی در یک سیستم یکپارچه می شوند، مدیریت آن ها بسیار آسان است. حتی در صورت اضافه شدن شعب مختلف به کسب وکار، می توان تماس ها را به راحتی مدیریت کرد. 

۴- عدم نیاز به سخت افزارهای سنگین

از آن جایی که کسب وکارهای کوچک، محدودیت بودجه دارند و نمی توانند برای خود تجهیزات سنگین سخت افزاری خریداری کنند، بهتر است سراغ تلفن اینترنتی بروند. این تلفن ها تنها با اتصال به اینترنت قابل استفاده هستند و با موبایل یا لپ تاپ هم می توان تماس ها را مدیریت کرد. 

۵- فعالسازی سریع و آسان

اگر یک کسب وکار کوچک آنلاین یا حضوری دارید و می خواهید بدون گذراندن پروسه طولانی در مخابرات، صاحب خط تلفن شوید، تلفن اینترنتی برای شما بسیار مناسب است. زیرا در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید سرویس خود را از نواتل خریداری کنید و مرکز تلفن اختصاصی خود را داشته باشید.

 

 https://navatel.ir/products/cloud-pbx/

 

امکانات تلفن های ابری

تلفن های ابری یا اینترنتی، امکانات ویژه زیادی برای کسب وکارهای کوچک فراهم می کنند. از جمله امکانات این نوع تلفن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- در هر جای دنیا که باشید، تنها با اتصال به اینترنت می توانید از سرویس های تلفن ابری برای برقراری تماس کمک بگیرید. این امکان باعث می شود محدود به منطقه خاصی نشوید و به راحتی کسب وکار خود را مدیریت کنید. 

۲- این نوع تلفن ها دارای منشی هوشمند هستند؛ به این معنا که می توانید بدون استخدام نیروهای انسانی، به تماس های مختلف پاسخ های ثابت دهید و در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنید. 

۳- با استفاده از تلفن های ابری، نه تنها امکان برقراری تماس صوتی را دارید، بلکه می توانید فایل های مختلف را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید. 

۴- تلفن ابری به کاربران خود امکان چت دو نفره یا گروهی را می دهد. با این امکان، برای ارسال پیام به سایر اعضای تیم یا پیام های تبلیغاتی، نیازی به ابزارهای دیگر نخواهید داشت. 

۵- تلفن های اینترنتی قابلیت استفاده روی چندین دستگاه مختلف هستند؛ به این معنا که به طور همزمان می توانید روی گوشی همراه، لپتاپ و تلفن های معمولی از آن ها استفاده کنید. 

۶- با استفاده از تلفن ابری، می توانید به مشتریان خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه دهید. برای این کار، نیازی به اجاره مکان، خرید تجهیزات سنگین و استخدام نیروهای زیاد نخواهید داشت. 

۷- تلفن های اینترنتی قابلیت برقراری تماس تصویری و ویدئو کنفرانس را نیز دارند. با این حساب، تنها با نصب یک برنامه روی گوشی یا لپتاپ به راحتی می توانید از امکان تماس صوتی و تصویری به طور همزمان استفاده کنید. 

۸- با استفاده از تلفن ابری، می توانید تماس های در حال انتظار را به راحتی مدیریت کنید؛ با این کار دیگر هیچ تماسی را از دست نمی دهید.

مزایای تلفن اینترنتی برای کسب وکارهای کوچک

نحوه استفاده از خط تلفن اینترنتی

برای استفاده از خطوط تلفن اینترنتی، نیازی به مراجعه به مخابرات ندارید. کافی است شماره و سرویس مورد نظر خود را از یکی از ارائه دهنده های معتبر خریداری کنید. پس از این کار، می توانید از هر جایی که هستید، تنها با اتصال به اینترنت، روی گوشی همراه، لپ تاپ یا تلفن های معمولی تماس های خود را دریافت کنید. استفاده از تلفن اینترنتی نیازی به دستگاه های سنگین یا مکان مجزا ندارد. همچنین برای به کارگیری این نوع تلفن ها، نیازی به حضور نیروی متخصص در سازمان خود ندارید؛ کافی است از نواتل، شماره خود را انتخاب کنید و با بهره مندی از پشتیبانی کارشناسان این موسسه، با خط خود تماس برقرار کنید. 

نتیجه گیری

استفاده از خطوط تلفن اینترنتی برای کسب وکارهای کوچک می تواند بسیار مفید و به صرفه باشد. این نوع تلفن ها نیازی به تجهیزات سنگین یا نیروهای متخصص برای راه اندازی ندارند؛ به همین دلیل برای بیزینس های کوچک و تازه کار انتخاب مناسبی به شمار می آیند.

برچسب‌ها:

نظر شما