شناسهٔ خبر: 66037124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

درخواست پاپ برای برقراری صلح در اوکراین و غزه

اقتصادنیوز: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، طی سخنرانی معمول روز یکشنبه خود کلیسای واتیکان، درخواستش برای برقراری صلح در اوکراین و غزه را تکرار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پاپ فرانسیس روز یکشنبه طی سخنانی از رهبران سیاسی خواست تا مکث و برای میانجیگری و مذاکره در مسیر صلح در خاورمیانه و اوکراین تلاش کنند. وی از عموم مردم خواست که همچنان به دعا برای برقراری صلح ادامه دهند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی مذهبی امروز کلیسای واتیکان خواستار صلح پایدار در جهان به خصوص در غزه و اوکراین شد و برای همه کسانی که برای شتاب بخشیدن به مذاکرات صلح تلاش می‌کنند، دعا کرد.

خبر مرتبط
پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

اقتصادنیوز: پاپ فرانسیس در سخنانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه و تضمین دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه شد.

پاپ بارها در سخنانش خواستار پایان دادن به جنگ در غزه و اوکراین شده و از رهبران سیاسی خواسته است برای پایان دادن به خشونت ها مذاکره کنند.

پیشتر پاپ از مجامع بین‌المللی خواسته بود نسبت به امدادرسانی به مردم فلسطین اقدامات لازم را انجام دهند. وی همچنین خواستار آزادی گروگان‌ها در نوار غزه شده است.

خبر مرتبط
موضع پاپ نسبت به حمله تروریستی مسکو

اقتصادنیوز: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مسکو، آن را یک حمله تروریستی بزدلانه خواند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما