شناسهٔ خبر: 66007327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

یکصد و هشتاد و سومین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

تخریب خانه‌های فلسطینیان در مرکز نوار غزه/حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی

یکصد و هشتاد و سومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در حالی آغاز شده است که این رژیم با بمباران مناطق مسکونی، شمار زیادی فلسطینی را شهید و زخمی کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، منابع محلی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی یک بلوک مسکونی دیگر را در شهرک المغراقه در مرکز نوار غزه منفجر و تخریب کرده است.

 

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که شمار شهدای جنگ در غزه تا این لحظه به 33091 نفر و شمار مجروحان نیز به 75750 نفر رسیده است.

 

حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف نظامی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه، یک هدف نظامی رژیم اسرائیل را در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه هدف قرار داده و مقاومت به حملات تلافی‌جویانه و در همبستگی با غزه ادامه خواهد داد.

 

 

مقاومت عراق از حمله به پالایشگاه‌های نفت حیفا خبر داد

مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز شنبه پالایشگاه‌های نفت در بندر اشغالی حیفا را با پهپاد هدف قرار داده است.

 

در بیانیه مقاومت عراق آمده است: ما بر تداوم حمله به مراکز و مواضع دشمنان در راستای تکمیل مرحله دوم عملیات مقابله با اشغالگران و کمک به برادران در غزه و در پاسخ به جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطین تأکید داریم.

 

 

شهادت دو رزمنده  حزب الله

مقاومت اسلامی لبنان از شهادت دو تن از رزمندگان خود در راه قدس خبر داد.

 

 

۲۸ سفارت و کنسولگری رژیم صهیونیستی بسته شد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از منبعی در این رژیم مدعی شد ۲۸ سفارت و کنسولگری صهیونیست‌‌ها به دلیل تهدیدهای ایران به صورت موقت بسته شده است.

 

 

روسیه خواستار تحریم رژیم اسرائیل شد

واسیلی نیبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت خواستار تحریم رژیم اسرائیل به دلیل حمله به نوار غزه و عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش بس در این منطقه شد.

 

 

درخواست بایدن از مصر و قطر: حماس را تحت فشار قرار دهید

یک مقام ارشد آمریکایی در گفتگو با باراک راوید خبرنگار صهیونیست مدعی شد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با نگارش نامه ای خطاب به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم امیر قطر از آنها خواسته است تا حماس را برای قبول یک توافق با رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای صهیونیست دربند مقاومت در غزه تحت فشار قرار دهند.

 

 

تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن برای سیزدهمین روز

مردم اردن برای سیزدهمین شب متوالی با تجمع در اطراف سفارت خالی رژیم اسرائیل در شهر أمان، علیه جنایت های این رژیم در غزه تظاهرات گسترده‌ای انجام دادند.

 

 

قانونگذاران آمریکایی توقف فروش سلاح به صهیونیست‌ها شدند

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که حدود 40 تن از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور، توقف فروش سلاح به رژیم اسرائیل را خواستار شدند.

 

 

ادامه تنش میان کانبرا و تل‌آویو

وزیر خارجه استرالیا: اطلاعات دریافتی از اسرائیل در مورد قتل یک امدادگر استرالیایی ناکافی است.

 

درگیری مسلحانه در شمال الخلیل

در پی یورش نظامیان صهیونیستی به شهر بیت عمر در شمال الخلیل در کرانه باختری درگیری مسلحانه میان مبارزان مقاومت و اشغالگران رخ داد.

 

نامه ۴۰ نماینده دموکرات به بایدن برای پایان کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی

۴۰ نماینده دموکرات در نامه‌ای به بایدن و بلینکن: پس از کشته شدن ۷ امدادگر در حمله به غزه، خواستار پایان دادن به انتقال سلاح به اسرائیل هستیم.

 

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق نوار غزه

رژیم صهیونیستی محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه را هدف حملات شدید توپخانه‌ای قرار داد.

 

رژیم صهیونیستی در ادامه مناطق المغرقه، الزهرا و شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز شهر خان‌یونس را هدف قرار دادند.

 

تنش در واشنگتن درباره فشار بر رژیم صهیونیستی

آکسیوس نوشت: مجلس نمایندگان هفته آینده به پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مورد انتقاد از بایدن به دلیل درخواست آتش‌بس فوری در غزه رای خواهد داد.

 

استقبال حماس از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل

حماس از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل که خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی و بازخواست این رژیم به سبب جنایات جنگی و ضدبشری در غزه شده، استقبال کرد.

 

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما این اقدام را گامی مهم در راستای فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیستی جهت توقف جنگ وحشیانه و ویرانگر علیه غیرنظامیان در باریکه غزه می‌دانیم.

 

حماس جامعه جهانی و سازمان ملل را به اتخاذ تدابیری عملی برای ملزم نمودن کشورها و شرکت‌های صادر کننده اسلحه به رژیم صهیونیستی برای اجرای فوری این قطعنامه فراخواند.

 

این جنبش همچنین از این کشورها به‌ویژه آمریکا خواست فورا حمایت مالی، نظامی و سیاسی از رژیم اشغالگر صهیونستی و ارتش جنایتکار آن را متوقف کنند.

 

حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجد الاقصی

نظامیان اشغالگر نمازگزاران فلسطینی را پس از اقامه نماز صبح، در محوطه مسجد الاقصی با شلیک گسترده گاز اشک‌آور مورد حمله قرار دادند.

 

 

حمله توپخانه ای اشغالگران به مناطق مختلف نوار غزه

منابع محلی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

 

 

حزب الله لبنان نیروهای اشغالگر را در پایگاه رامیا هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد نیرو های اشغالگر اسرائیلی را در پیگاه رامیا در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله راکتی قرار داده است.

 

 

تقدیر حماس از حضور گسترده مردمی در راهپیمایی روز جهانی قدس

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه ای از حضور گستره مردمی در راهپیمایی های جمعه خشم برای فلسطین و روز جهانی قدس تقدیر کرد و خواستار افزایش حمایت  ها و همبستگی با مردم غزه تا توقف کامل جنگ شد.

 

این جنبش ضمن تمجیداز حضور گسترده فلسطینیان در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی و مشارکت گسترده در راهپیمایی های روز جهانی قدس در کشور های اسلامی و عربی و دیگر کشور ها فعالیت های مختلف در سراسر جهان در حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و مردم غزه و محکومیت نسل کشی ارتش رژیم صهیونیستی را ستود.

 

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه المالکیه

حزب‌الله لبنان پایگاه المالکیه ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا را هدف حمله موشکی قرار داد.

 

وضعیت وخیم بیمارستان شهدای الاقصی

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی: ما فاقد تجهیزات پزشکی، دارو و سوخت هستیم.

 

حمله توپخانه‌ای اشغالگران به مناطق مختلف نوار غزه

منابع محلی اعلام کردند توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

 

حزب‌الله نیروهای اشغالگر را در پایگاه رامیا هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر صهیونیست را در پایگاه رامیا در شمال اراضی اشغالی هدف حمله راکتی قرار داده است.

 

عفو بین الملل خواستار آزادی فوری اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان شد

سازمان عفو بین الملل از رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریع تر ولید دقه اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان مغز استخوان  شد.

این سازماتن اشاره که این اسیر فلسطینی از هفتم اکتبر گذشته تحت شکنجه شدید قرار گرفته گرفته و سازمان زندان های صهیونیستی از ارائه درمان و مراقبت های لازم از او خود داری می کند.

 

حزب الله یک شهرک و یک پایگاه اسرائیلی دیگر را هدف قرار داد

حزب  الله لبنان اعلام کرد نیرو های اشغالگر اسرائیلی را در شهرک شلومی و پایگاه جل العلام در شمال فلسطین اشغالی با موشک برکان هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به صهیونیست ها وارد کرده است.

 

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۱۷۳ نفر رسید

شمار شهدای جنگ در غزه به ۳۳ هزار و ۱۷۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۵ هزار و ۸۱۵ نفر افزایش یافته است. بیش از ۷۰ درصد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی زنان و کودکان هستند.  نزدیک به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و نیروهای امدادی به دلیل کمبود امکانات و ادامه حملات رژیم صهیونیستی، قادر به دسترسی به آنها نیستند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام /ی.ح

 

 

 

نظر شما