شناسهٔ خبر: 65978341 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گزارش ها از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار

صاحب‌خبر -

شفقنا – حبرگزاری های ایران گزارش دادند که بامداد روز پنج شنبه سه عملیات تروریستی به صورت همزمان در کلانتری ۱۱ چابهار، سپاه چابهار و سپاه شهرستان راسک انجام شد.

به گزارش شفقنا، حوادث روی داده، بر اساس خبرهای منتشر شده از نخستین لحظات این رویداد تا لحظه ی تکمیل خبر به این شرح است:

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه به ایرنا گفت: دقایقی قبل حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار انجام شده است.
علیرضا مرحمتی اظهار کرد: هم اینک اوضاع تحت کنترل است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

تسنیم در همین خصوص نوشت: «از دقایق اولیه بامداد امروز گروهک تروریستی جیش الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبرو شد».

مهر نیز به نوشت: «آقای مرحمتی از شکست تروریست‌ها در ورود به مقر سپاه در راسک خبر داد و افزود: تروریست‌ها در شهرستان راسک طی حمله مسلحانه، قصد داشتند وارد مقر سپاه شوند که با تبادل آتش نظامیان، ناموفق بودند اما درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد».

در ادامه گزارش مهر آمده است: براساس اطلاعات موجود، سه عملیات تروریستی به صورت همزمان در کلانتری ۱۱ چابهار، سپاه چابهار و سپاه شهرستان راسک انجام شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن دو تروریست در حمله به سپاه راسک است. گروهک جیش الظلم در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته و در این بیانیه از هدف قرار گرفتن ١٠نفر در نزدیک بیمارستان امام علی علیه السلام چابهار در کمین خود خبر داده اما تاکنون هیچکدام از مسؤولین و نهاد امنیتی یا انتظامی و اطلاعاتی این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده است».

تسنیم نیز نوشت: عملیات تروریست‌ها در راسک ناکام ماند و منطقه در حال پاکسازی است.

درگیری و تیراندازی در شهرستان راسک از حدود نیم ساعت پیش به اتمام رسیده و رزمندگان سپاه در حال حاضر در حال پاکسازی منطقه و تعقیب عوامل احتمالی حاضر در منطقه هستند.

شهادت سه نفر از نیروی‌های نظامی جمهوری اسلامی

مرحمتی گفت: طی این حملات، متأسفانه سه نفر از نیروی‌های نظامی شهید شده و تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با آمادگی که نیروهای نظامی و انتظامی داشتند با مهاجمان برخورد شده و تعدادی از این مهاجمان کشته و زخمی شدند.

جانشین کلانتری ۱۱ چابهار شهید شد

«عباس میر» جانشین کلانتری ۱۱ چابهار که در درگیری با تروریست‌های جیش الظلم مجروح شده بود، به شهادت رسید. ستوان کریمی از مأموران کلانتری ۱۱ چابهار دومین شهید حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به این کلانتری است که پس از جانشین این کلانتری به شهادت رسید.

درگیری‌ها در راسک و چابهار تداوم دارد

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر، افزود: تروریست‌ها در راسک در حال حاضر در محاصره کامل قرار گرفته‌اند و درگیری‌ها در این منطقه، همچنان ادامه دارد.

دبیر شورای امنیت کشور اضافه کرد: در چابهار نیز تروریست‌ها توانسته‌اند به محیط مقر دریابانی سپاه وارد شود اما با توجه به اقدام نیروهای نظامی مستقر، در حال حاضر زمین گیر شده‌اند، تعدادی از آنها زخمی شده و خبرهایی مبنی بر کشته شدن یکی از تروریست‌های وارد شده به این مقر نظامی نیز رسیده که صحت آن در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تروریست‌های وارد شده به محیط دریابانی، در حال حاضر در محاصره کامل قرار گرفته‌اند، برخی از تروریست‌ها در بیرون این مقر نظامی در ساختمان‌های اطراف مستقر شده و تیراندازی کور به سمت این نهاد نظامی دارند و مقابله با آنان توسط حافظان امنیت به صورت شجاعانه ادامه دارد.

وی هرگونه خبر مبنی بر شنیده شدن صدای تیراندازی و یا حمله تروریستی به جز شهرهای راسک و چابهار را تکذیب و بیان کرد: تروریست‌ها به قصد تصرف مقرهای نظامی و انتظامی اقدام به حمله کرده‌اند که خوشبختانه نه تنها موفق نشده‌اند، بلکه هم اکنون در محاصره کامل قرار دارند.

وی تصریح کرد: براساس آمار اولیه که هنوز قطعی نیست، سه نفر از نیروهای حافظ امنیت که از نیروهای انتظامی و سپاه بوده‌اند در این درگیریها تاکنون شهید شده‌اند و تعدادی از عناصر تروریستی نیز کشته و زخمی شده‌اند.

گزارش وزارت کشور از وقایع راسک و چابهار تا این لحظه: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور: “عملیات همزمان تروریست‌ها در چابهار و راسک با مقابله نیروهای امنیتی و انتظامی با شکست مواجه شده است”
“چهار تروریست هم اینک در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند و یک شهروند نیز به گروگان گرفته شده است”

گزارش معاون امنیتی وزارت کشور به ایرنا: «تروریست ها شکست خوردند»

در ادامه وقایع بامداد پنج شنبه، سید مجید میراحمدی به ایرنا گفت: Lعملیات همزمان تروریست‌ها در چابهار و راسک با مقابله نیروهای امنیتی و انتظامی با شکست مواجه شده است , چهار تروریست هم اینک در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند و یک شهروند نیز به گروگان گرفته شده است».

سید مجید میراحمدی روز پنجشنبه درباره آخرین جزئیات درگیری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راسک تروریست‌ها به طور صددرصد به شکست کامل رسیدند و در محاصره نیروهای امنیتی هستند.
وی افزود: در چابهار عناصر تروریستی که قصد ورود به دریابانی را داشتند هر سه تروریست کشته شدند و عملیات تقریبا در حوزه دریایانی خاتمه یافته است.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تروریست هایی هم که به مقر سپاه در چابهار حمله کردند با شکست مواجه و به ساختمان مجاور پناهنده شدند و چهار تروریست در محاصره قرار دارند.
وی ادامه داد: تا کنون سه نفر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند و با توجه به اینکه تعدادی هم مجروح شدند احتمال افرایش آمار وجود دارد.
میراحمدی گفت: تروریست ها یا کشته شدند و یا در محاصره نیروهای امنیتی هستند.
وی بیان کرد: تروریست‌ها یک نفر از شهروندان چابهار را به گروگان گرفته‌اند که عملیات نیروهای امنیتی برای حفظ جان این گروگان با احتیاط کامل انجام می‌شود.

گزارش تکمیلی دیگر از وزارت کشور: هشت مهاجم کشته شدند

شفقنا – – ایرنا نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: «تا کنون هشت تروریستی که به مقر نظامی در دو شهرستان چابهار و راسک در جنوب سیستان و بلوچستان حمله کرده بودند به هلاکت رسیدند».

سید مجید میراحمدی روز پنجشنبه درباره آخرین جزئیات درگیری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: «گروهک تروریستی جیش الظلم شامگاه گذشته همزمان به مقرهای سپاه و دریابانی در شهرستان‌های چابهار و کنارک با هدف تصرف، شهادت و یا اسارت تمامی نیروهای مستقر در این مکان‌ها حمله کرد که به لطف خدا و در سایه رشادت، شهامت و شهادت طلبی نیروهای جان بر کف سپاه، مرزبانی، انتظامی و دریابانی عملیات آنها با شکست صددرصدی مواجه شد».

وی افزود: «تمامی نیروهای دشمن در این عملیات به هلاکت رسیدند، در ۲ شهر چابهار و راسک تعدادی از تروریست‌های باقی‌مانده در محاصره کامل نیروهای امنیتی هستند که تا ساعتی دیگر که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ نفر هستند آنها نیز دستگیر یا به هلاکت خواهند رسید».

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: «با حضور نیروهای امنیتی، نیروهای پشتیبانی و عملیاتی این گروهک تروریستی پا به فرار گذاشتند که به فضل الهی این عملیات با شکست صددرصدی همراه بود، در حال حاضر تعداد به هلاکت رسیدگان هشت نفر هستند و به احتمال زیاد این آمار افزایش پیدا کند و به بیش از ۲۰ نفر برسد البته آمار کامل پس از پایان عملیات توسط فرماندهان اعلام خواهد شد».

نظر شما