شناسهٔ خبر: 65939031 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

تجمع اعتراضی مردم به ساخت مسجد در پارک قیطریه/ فیلم

تعدادی از شهروندان در اعتراض به ساخت مسجد در محوطه پارک قیطریه تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، تعدادی از مردم محله قیطریه صبح امروز، در اعتراض به ساخت مسجد در محوطه پارک قیطریه تجمع کردند.

صبح امروز «یکشنبه، ۱۳ فروردین ماه»، در پارک قیطریه، مردم محل جمع شدند؛ جمعیت به مرور، در حال افزایش است. مردم به ساخت مسجد اعتراض دارند. حصارها جمع نشده‌اند و هیچ خبری از یگان حفاظت میراث فرهنگی نیست.

شهرداری تهران بنا دارد در پارک قیطریه، مسجدی بنا کند که همین امر با واکنش تند برخی سیاسیون روبرو شده است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز در واکنش به اعتراض‌ها گفته است نه تنها در پارک قیطریه بلکه در تمام پارک‌ها مسجد خواهند ساخت‌.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز در توییتی نوشت: «ساخت مسجد در بخشی از بوستان قیطریه، نه تنها تعظیم شعایر اسلامی نیست، بلکه موجب تخریب شعایر و بدبینی بخش وسیعی از شهروندان خواهد شد. تا کِی قرار است خودزنی کنیم؟!»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: «شهرداری تهران به تذکری که در آخرین جلسه علنی شورای شهر دادم توجه کند و توجیه نکند!»

پارک قیطریه

پارک قیطریه

عملیات ساخت مسجد در پارک قیطریه متوقف شد؟

صبح امروز «یکشنبه، ۱۳ فروردین ماه»، معاون میراث فرهنگی استان تهران از حضور نیروهای یگان حفاظت در محوطه پارک قیطریه و حذف حصارهایی که به تازگی برای ساخت مسجد در پارک نصب شده بود، خبر داده بود.

حسن سعادتی، معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: فضایی که قصد داشتند در آنجا مسجد بسازند، حصار داشت. ما به شهرداری نامه زدیم که قبل از انجام هر کاری باید کارشناس میراث فرهنگی این اداره کل در آنجا مستقر باشد. ما نیروهای یگان حفاظت از آثار را به محل پارک فرستادیم و آنها گزارش دادند که این حصارها برداشته شده‌اند و هیچ اقدامی اعم از گودبرداری با فعالیت دیگری در آن محدوده انجام نشده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: قیطریه، محوطه باستانی مهمی است و مرحوم کامبخش‌فرد وقتی آنجا را کاوش کرد، گفت که توانسته ۳۵۰ گور کشف کند؛ هنوز آثار زیادی آنجا هستند که باید کاوش شوند.

منبع: هم میهن

نظر شما