شناسهٔ خبر: 65897499 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

ستاره استقلال می‌تواند آخر اردیبهشت جدا شود/ دردسر دوباره استراماچونی برای آبی‌ها!

از قرار معلوم ستاره خارجی استقلال می‌تواند در صورت عدم تحقق شرایط مورد نظرش تا پایان ماه آینده به فکر جدایی از جمع آبی‌پوشان باشد!

صاحب‌خبر -

جلال الدین ماشاریپوف کاپیتان تیم ملی فوتبال ازبکستان که اواخر بهمن به استقلال پیوست، چند روز قبل از دربی پایتخت در تمرینات غیبت کرد و بلافاصله بحث‌های زیادی مطرح شد. در حالیکه باشگاه استقلال مدعی شد او مرخصی گرفته بود تا پیگیر دریافت گواهینامه بین المللی خودش شود، مدیر برنامه این بازیکن در فضای مجازی متنی را انتشار داد و تاکید کرد ماشاریپوف به خاطر محقق نشدن شرایط مالی مد نظرش تمرین نکرده است! البته او در نهایت قبل از دربی به جمع آبی پوشان برگشت و مقابل پرسپولیس هم بازی کرد ولی طبق شنیده‌های ما با توجه به اینکه بازیکن خارجی محسوب می‌شود، فیفا به او این اختیار را داده که اگر دو ماه از تاریخ مقرر جهت دریافت دستمزدش گذشته باشد، قراردادش را به صورت یک جانبه فسخ کرده و با شکایت به این نهاد خواهان دریافت تمام مبلغ مندرج در آن شود به این ترتیب اگر فرض را بر این بگذاریم که جلال الدین در اواخر اسفند به خاطر دریافت نکردن پولش شاکی شده و قهر کرده باشد، اگر استقلال تا اواخر اردیبهشت طبق برنامه به او پول ندهد، این بازیکن می‌تواند به باشگاه اخطار داده و در صورت ترتیب اثر داده نشدن، از جمع آبی‌ها جدا شود.

اتفاقی که البته احتمال وقوع آن اصلاً زیاد نیست ولی در استقلال بی‌سابقه محسوب نمی‌شود چون در اوایل دهه ۹۰ شمسی رودریگو توزی دقیقاً با استفاده از همین قانون از استقلال جدا شد و شکایت کرد. آندره آ استراماچونی هم سال ۹۸ پس از ترک ناگهانی ایران با استناد به همین قانون نه تنها استقلال را محکوم به پرداخت مطالبات سال اول قراردادش کرد بلکه رقم قرارداد ثبت شده برای سال دوم و البته غرامت‌های مرتبط با آن را نیز از استقلال گرفت. اتفاقی که چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خرج روی دست استقلال گذاشت.

بیشتر بخوانید: خبر خوشحال‌کننده برای هواداران استقلال

نظر شما